חדשות

הרופאים והאוצר דיווחו על התקדמות במשא ומתן ובית הדין דחה הישיבה ביומיים

נדחה הדיון בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, בין נציגי האוצר להסתדרות הרפואית שבו נדרשו הצדדים לעדכן את בית הדין על ההתקדמות במגעים ביניהם

הדיון שנועד להתקיים היום (יום א') בשעה 16:00 – נדחה ממש ברגע האחרון ליום ג'. הצדדים דיווחו לנשיא בית הדין, השופט מיכאל שפיצר, כי חלה התקדמות  מסוימת בשיחות שהם מקיימים על דרישת הרופאים להגביל את מספר התורניות החודשי לשש.

כזכור, ביום חמישי האחרון הורה נשיא בית הדין האזורי לעבודה, השופט שפיצר, לרופאים ולנציגי האוצר להגיע להבנות עד יום ראשון  ולהציג לפניו את ההתקדמות במו"מ בנושא תורנויות המתמחים. השופט תבע להציג בפניו מודל מתאים בנושא הזה.

ההצעה המקורית של האוצר הייתה להעלות את מספר התורנויות מ-6 בחודש, כפי שמופיע בהסכם השכר הקיבוצי הנוכחי, ל-9 בחודש לפי תקן חדש. בנוסף לכך הסכים האוצר לעוד 4 תורנויות מומחים בחודש, מה שלא היה נהוג עד כה. לעומת זאת האוצר לא היה מוכן עד כה לדון בהוספת תקנים של רופאים חדשים, כפי שההסתדרות הרפואית דורשת.

הרופאים לא היו מוכנים לקבל את ההצעה הזאת והחליטו ביום ה' בערב לעזוב את שולחן המשא ומתן. רגע לפני הפיצוץ קראו נציגי האוצר לרופאים לשוב לדיון והצעתם החדשה כאמור שופרה. פרטיה המדויקים נידונים עתה.

נושאים קשורים:  חדשות,  מתמחים,  שביתת הרופאים,  בית הדין לעבודה
תגובות