חדשות

ענקיות תעשיית התרופות העולמית נקנסו ב-11 מיליארד דולר ב-3 השנים האחרונות

הקנסות, על פעילויות לא הוגנות, הסתרת מידע וקידום תרופות לשם הגברת השימוש בהן מעבר להתוויות, הוטלו על 26 חברות בהן 8 מעשר החברות הגדולות ביותר

ענקיות תעשיית התרופות בעולם נקנסו ב-3 השנים האחרונות בסכום מצטבר של 11 מיליארד דולר על עוולות ופעילויות לא חוקיות שביצעו, כך מדווח הבוקר העיתון הבריטי "אינדפנדנט" בעקבות מאמר ב- New England Journal of Medicine.

על-פי הדיווח החברות שנקנסו נמצאו אשמות בהימנעות מדיווחי אמת בנושאים כמו בטיחות תרופות, או שקידמו שיווק ומכירה שלהן כדי להגביר את השימוש מעבר להתוויות. 26 חברות תרופות וביניהן 8 מ-10 החברות הגדולות ביותר בעולם נמצאו פועלות שלא באופן הוגן, דיווח ה-NEJM.

הקנס הגבוה ביותר הוטל השנה על GlaxoSmithKlien –י3 מיליארד דולר (בגלל התרופה Avandia), וגם חברות כמו נוברטיס (420 מיליון) ופייזר (2.3 מיליון דולר) נכללות ברשימת הנקנסות הגדולות ביותר. הקנס שהוטל על GSK היה בשיעור של 10.8% מהכנסותיה, והקנס שהוטל על "אבוט" (בגלל התרופה Depakote), שהסתכם ב-1.5 מיליארד דולר, היווה 12% מכלל הכנסותיה של החברה.

בדיווח צוין כי להערכת מומחי משפט אמריקני שניתחו את התופעה, הקנסות לא היו מרכיב משמעותי עבור רוב החברות ולא הובילו לשינוי מהותי בהתנהלותן. להיקף הקנסות השלכות גם בעניין האמון של הרופאים בארה"ב בתעשיית התרופות, מדגיש כותב המאמר.

לדיווח ב"אינדפנדנט"

לדיווח ב"ניו אינגלנד"

נושאים קשורים:  חדשות,  בטיחות תרופות,  קנסות
תגובות