חדשות

מנכ"ל "סורוקה" חוזר וקורא לממשלה ליישם החלטתה לתוספת מיטות אשפוז לביה"ח

ד"ר אהוד דודסון אמר את הדברים בתגובה למכתבם של ראשי רשויות מהדרום, שקראו לממשלה ליישם את החלטתה-שלה על חיזוק משאבי הבריאות בדרום

פרופ' אהוד דודסון. צילום: אפרת זיסמן

״הפער בזמינות ובנגישות לשירותי הבריאות בין הדרום למרכז הארץ הולך וגדל, במקום להצטמצם. תושבי הנגב תלויים במרכז הרפואי "סורוקה" בבאר-שבע, ויש צורך במשאבים שהובטחו לו כדי לתת מענה למצוקתם״.

כך אמר אתמול (א') מנהל "סורוקה", ד"ר אהוד דודסון, בעקבות מכתבם של 12 ראשי רשויות בנגב שהועבר בסוף השבוע שעבר לראש הממשלה, ובו מחאתם על אי יישום החלטות הממשלה בדבר התכנית הרב-שנתית לפיתוח תשתיות בריאות ולהשוואת שירותי הבריאות בדרום הארץ לאלו שבמרכזה.

ד"ר דודסון: "אנו דורשים מהממשלה ליישם את החלטתה-שלה ולהעביר את המשאבים הייעודים"

בין היתר הצביעו ראשי הרשויות על כך שלא מיושמת הבטחה להקמת בית חולים נוסף בנגב או להרחבת "סורוקה".

ד"ר דודסון אמר, כי בדיון דחוף שהתקיים בחודש מארס האחרון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת, עלתה לדיון החלטת הממשלה מספטמבר 2014 לגבי חיזוק מיידי של המרכז הרפואי "סורוקה", בתוספת ובתקצוב של 98 מיטות אשפוז כלליות נוספות.

"תושבי הנגב תלויים ב'סורוקה'", אמר ד"ר דודסון, "יש צורך במשאבים נוספים כדי לתת מענה למצוקתם. תושבי האזור נאלצים להמתין זמן ממושך לניתוחים ולפרוצדורות רפואיות ומצפים מאתנו לתת להם מענה. חדר המיון ב'סורוקה' הוא העמוס ביותר בארץ, עם מספר הפניות הגבוה ביותר. אנו דורשים מהממשלה ליישם את החלטתה-שלה ולהעביר את המשאבים הייעודים. “סורוקה” הוא בית חולים מוביל בארץ, נכס אסטרטגי למדינת ישראל, וכדי שימשיך להיות כזה יש לחזקו לאלתר באמצעות העברת המשאבים כפי שהוחלט".

ד״ר דודסון ישתתף היום (ב') בכנס מצפה רמון הרביעי לשוויון בבריאות, שבו יציג את תכניות "סורוקה" לשנים הבאות, בכלל תכנית האב שאמורה לתת מענה גם לגידול הטבעי באוכלוסייה המקומית וגם למעבר בסיסי ההדרכה של צה״ל לנגב.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "סורוקה",  מיטות אשפוז,  גירעון,  נגב,  פרופ' אהוד דודסון
תגובות