חדשות

איגוד רופאי בריאות הציבור דורש: שקיפות מלאה של יצרניות המזון בנוגע לתקלות

בעקבות הדיווחים לפיהם נמצאו שבבי מתכת בתרכובת של מזון לתינוקות (תמ"ל) של חברת מטרנה, דורש האיגוד "להרים את מסך הברזל" מעל הנעשה במפעלים

אבקת תחליף חלב לתינוקות (צילום: אילוסטרציה)

איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית הגיב היום (ב') לדיווחים שהופיעו בתקשורת על כך שחברת מטרנה, שבשליטת "נסטלה אסם", השמידה בחודש שעבר עשרות אלפי אריזות של תחליף חלב לתינוקות מסוג אקסטרה קייר שלב 2, לאחר שנתגלה כי בעקבות תקלה בברז בקו הייצור עלה החשש שחלקיקי מתכת חדרו למוצרים.

האיגוד הודיע, כי הוא מבקש מיצרני המזון, על רקע צבר אירועי בטיחות המזון שהיו בחודשים האחרונים, להרים את ״מסך הברזל״ מעל המתרחש במפעלים, ולהכריז על מדיניות של שקיפות ברורה עבור הצרכנים, וכן בהתנהלות מול הרשויות הרגולטוריות.

"אחריות תאגידית במאה ה-21 משמעה הגברת השקיפות והאמינות הציבורית הנלווית אליה", הדגיש איגוד רופאי בריאות הציבור.

האיגוד קרא שוב לנבחרי הציבור בכנסת לקדם את איחוד הרגולציה בשוק המזון לכלל רשות מזון לאומית אחת. "רשות מזון מפקחת לאומית, מתוקצבת כהלכה ועדכנית, צפויה להוביל הן להתחזקות הרגולציה והן להקלת העומס הביורוקרטי על יצרני ויבואני המזון - דבר שצפוי להוביל בסופו של דבר לעלייה ברמת בטיחות המזון בישראל ולהוזלת מחירי המזון לטובת כלל הציבור", צוין בהודעת האיגוד.

עוד נמסר, כי איגוד רופאי בריאות הציבור מבקש להדגיש עוד, על רקע האירוע הנוכחי של הימצאות שבבי מתכת בתמ"ל (תחליפי מזון לתינוקות), כי מדובר במוצר מלאכותי המיוצר במפעל. "חלב-אם הוא המזון המועדף והבטוח כבחירה הראשונה לכלל התינוקות. עלינו כחברה, להפוך את הבחירה בהנקה, לבחירה הקלה ביותר עבור האם וזאת על-ידי נקיטת צעדים ברורים לעידוד ההנקה, לרבות תגבור תשתית טיפות החלב בקהילה, באחיות יועצות הנקה מוסמכות", נכתב בהודעה.

חברת מטרנה הודתה, כי במהלך החודש שעבר הושמדו לפחות עשרת אלפי אריזות וזאת מטעמי זהירות ובתיאום עם משרד הבריאות. האריזות הושמדו לפני התיקון בתקלה. התקלה עצמה התרחשה לפני כחצי שנה ואז עלה חשש שחלק מהשבבים שמקורם בגלגל מתכת בברז קו היצור הביא לכשל טכני שהגיע למוצרים. בדיקות שייערכו בימים הקרובים עשויות להביא להחלטה על השמדות נוספות.

עוד הודיעה החברה, כי החליטה על השמדת האריזות מתוך רצון שלא לקחת ולו הסיכון הקל ביותר כשמדובר במוצרים רגישים לתינוקות. משרד הבריאות הורה לבצע השמדה של כל האצוות החשודות. החברה הודיעה שכל מוצריה שהגיעו לשוק בטוחים לשימוש, אין בהם פגמים -אבל הודתה שעקב התקלה הטכנית נוצר מחסור מלאי נקודתי – והוא טופל.

נושאים קשורים:  חדשות,  מטרנה,  תמ"ל,  תקלה בייצור,  משרד הבריאות,  מזון,  ריקול
תגובות