חדשות

מענק של מיליון דולר לפרופ' רועי קישוני מהטכניון למחקר בתחום המיקרוביום

המענק הוא חלק מממיזם מה-National Microbiome Initiative שהשיק המשרד למדיניות מדע וטכנולוגיה בממשל ארה"ב להאצת גילויים בנושא המיקרוביום

פרופ' רועי קישוני (צילום: הטכניון)

פרופ' רועי קישוני מהפקולטה לביולוגיה וראש המרכז הבין-תחומי למדעי החיים וההנדסה בטכניון התבשר השבוע על כך שיקבל מענק מתכנית לחקר קהילת החיידקים בגוף האדם – המיקרוביום – מטעם "קרן קאוולי".

הצוות של פרופ' קישוני הוא אחד משלושה צוותי מחקר – והיחיד שאינו מארה"ב – שיזכה במענק, המסתכם ב-1 מיליון דולר. המענק מיועד לעודד פיתוח שיטות חדשניות לחקר התגובה שבין זני חיידקים שונים למולקולות תקשורת הפועלות בעולם החי. זהו חלק ממיזם מחקר וחדשנות אמריקני (National Microbiome Initiative) שהשיק המשרד למדיניות מדע וטכנולוגיה בממשל ארה"ב להאצת גילויים בנושא המיקרוביום.

״בסביבה הטבעית שלהם חיים אלפי זני חיידקים זה לצד זה", הסביר פרופ' קישוני את נושא מחקרו. ״אנחנו יודעים הרבה על כל אחד מהזנים הללו בנפרד, אבל קשה לנו להבין כיצד הם מתקיימים כקהילה וכיצד הם מתקשרים ביניהם. השיטה החדשה שהצענו במחקר תאפשר מיפוי של האינטראקציות בין החיידקים השונים בזמן שהם חיים יחד, עוזרים זה לזה או מתחרים זה בזה בסביבתם הטבעית".

לצורך מימון המחקרים ולגיבוש קבוצות מחקר רב תחומיות בנושא המיקרוביום חברו שלושה ארגוני מדע אמריקנים: האגודה האמריקאית למיקרוביולוגיה (ASM), האגודה האמריקנית לכימיה (ACS) והאגודה האמריקנית לפיזיקה (APS).

נושאים קשורים:  חדשות,  מחקר,  מענק,  פרופ' רועי קישוני
תגובות