חדשות

אושר בוועדת הבריאות: תעריף מופחת לביציות לנשים מעוטות הכנסה

ועדת הבריאות אישרה את השינוי שביקש יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, לפי נשים מעוטות הכנסה ישלמו מעתה 7,000 שקל במקום 10,000 שקל על תרומת ביצית, ומשרד הבריאות יכסה את ההפרש בעבור התורמת

הפריה חוץ-גופית (צילום: אילוסטרציה)

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה אתמול (ד') תקנות חדשות שגיבש משרד הבריאות לבקשת יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו). לפי התקנות, נתרמת ביציות המקבלת הבטחת הכנסה תידרש מעתה לשלם לתורמת הביציות 7,000 שקלים, במקום 10,000 שקלים, שאותם היא נדרשה לשלם לה עד כה.

לפי התקנות, משרד הבריאות יוסיף 13 אלף שקלים לתשלום לתורמת, במקום 10,000 שאותם נידרש לשלם עד כה. התורמת לא תיפגע מהשינוי, והיא תקבל בסך הכול 20 אלף שקלים עבור תרומתה.

הוראות אלה יהיו בתוקף למשך שנתיים, על מנת לעמוד על השלכות ההחלטה - זאת מכיוון שכיום אין בידי משרד הבריאות מידע על מספר הנשים הנתרמות שהן מעוטות ההכנסה ומבצעות הליכי תרומת ביציות בישראל, כך דיווחה לוועדה עו"ד אביטל וינר-אומן, מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות.

התקנות ייכנסו לתוקף רטרואקטיבית החל מ-1 בינואר 2018.

יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף הודה למשרד הבריאות "על שאימץ את בקשתי ונרתם לסייע בעניין רגיש וחשוב מאין כמותו זה". בהמשך הודיע כי בכוונתו לפעול עתה על מנת לפטור מקבלי הבטחת הכנסה מתשלום עבור פינוי באמבולנס.

נושאים קשורים:  חדשות,  תרומת ביצית,  הכנסה,  תקנות,  ועדת הבריאות של הכנסת
תגובות
אנונימי/ת
19.01.2018, 14:58

משרד הבריאות יממן את הביצית, החברה תממן את גידול הילד....

אנונימי/ת
19.01.2018, 17:15

אמת לאמיתה. ההוצאות על גידול ילד (אפילו בשנתו הראשונה, שלא לדבר על הוצאה כוללת) עולות בהרבה על 3,000 שקלים (ההפרש בין המחיר המלא למופחת). מי שאינה יכולה להרשות לעצמה 3,000 שקלים - בוודאי שאין לה יכולת לגדל ילד, קרי , נטל גידולו יפול על החברה.
כיוון שאין גם קשר גנטי לאמא מה שבעצם המדינה מממנת זה אינקובטור במחיר מופקע.