חדשות

תכניות הלימודים החדשות בפקולטות לרפואה בישראל מוכיחות את עצמן

התנועה לחופש המידע בדקה את ציוני הסטודנטים לרפואה בפקולטות השונות ומצאה: כמעט שאין פערים בציונים

הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל. צילום: דרור מילר

ציוני הגמר של הסטודנטים לרפואה בפקולטה הצעירה ביותר בישראל, באוניברסיטת בר אילן בצפת, השתוו ב-2018, לראשונה מאז נוסדה ב-2011, לציוני הסטודנטים בארבע הפקולטות הוותיקות של אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית בירושלים, הטכניון בחיפה ואוניברסיטת בן גוריון בנגב, כך מדווחת הבוקר (ד') הילה ויסברג ב"גלובס". הנתונים נמסרו לראשונה על ידי הפקולטות ונותחו על ידי התנועה לחופש המידע.

בדיווח נמסר כי בשנים קודמות הציון הממוצע של הסטודנטים מבר אילן היה נמוך מעט לעומת ציוני הסטודנטים בארבע הפקולטות הוותיקות. בבן גוריון הציון הממוצע הוא 73, בטכניון 75 ובאוניברסיטת תל אביב 76. ב-2017 הציון הממוצע שהושג בצפת היה הנמוך ביותר – 74, ואילו בפקולטות בתל אביב ובטכניון היה הגבוה ביותר: 78 ו-77 בהתאמה.

נושאים קשורים:  סטודנטים לרפואה,  הפקולטה לרפואה בצפת,  פקולטות לרפואה בישראל,  מבחני הסמכה,  חדשות,  פרופ' רבקה כרמי,  התנועה לחופש המידע
תגובות
20.07.2019, 08:52

קבלה לתוכנית הארבע שנתית קשה מהקבלה לתוכנית ה - 6 שנתית ואחוזי הקבלה נמוכים הרבה יותר. עובדתית זאת תוכנית הלימודים הקשה ביותר לקבלה במדינה נכון להיום.

לגבי הציונים בצפת, זאת בשורה משמחת מעוד אספקט כי היא אומרת בעצם שאיכות ההוראה במחלקות בבתי החולים הקטנים בפריפריה הצפונית לא נופלת מאיכותה כפי שנלמדת בבתי החולים הגדולים כמו איכילוב, רמב"ם, הדסה וסורוקה. למרות חוסר התקציב וחוסר ההשקעה הרפואה הישראלית לבסוף מראה את עושרה האמיתי והוא העושר האנושי.