חדשות

יצרנית קנאביס רפואי נגד מנכ"ל משרד הבריאות: "התנהלות פסולה ולא מקצועית"

מנכ"ל חברת בזלת פארמה מאשים את משרד הבריאות בעיכוב ייצוא הקנאביס הרפואי מישראל ובהורדת מחירים לא ריאלית | משרד הבריאות: "עניי עירך קודמים"

חממה לגידול קנאביס (צילום: אילוסטרציה)

מאיר אריאל, מנכ"ל חברת בזלת פארמה, יצרנית קנאביס רפואי, מאשים את מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ב"התנהלות פסולה, חוסר מקצועיות ועיכוב משמעותי בבניית מנגנון ייצוא הקנאביס הרפואי מישראל, תוך הפרה ביודעין של החלטת הממשלה בנושא הזה".

בתחילת השבוע (ב') פנה אריאל לבר סימן בעקבות פרסום ב"כלכליסט", לפיו משרד הבריאות הודיע כי "בלי פיקוח על מחיר הקנאביס לא נאפשר יצוא".

במכתב נוקב של אריאל לבר סימן טוב הוא כותב: "כך נראית מדינה בלי בעל בית. הפכנו למדינת הפקר, מדינה שבה חברות משקיעות מיליונים רבים בהסתמך על החלטת ממשלה לאשר להן ייצוא קנאביס רפואי, אולם במקביל משרד הבריאות עושה ככל שביכולתו לסנדל את ההחלטה שהגוף לה הוא כפוף - אישר. מלחמות האגו הילדותיות שמשרדך מנהל מעל גבי התקשורת פוגעות במטופלים ובתעשיה.

אריאל מאשים את מנכ"ל משרד הבריאות כי משרדו "מנהל קמפיין יחסי ציבור במטרה להראות למטופלי הקנאביס עד כמה הוא דואג להם ולכיסם. אולם מדובר בזריית חול בעיניהם של אותם חולים.

"מצד אחד, אתם דורשים מהמגדלים והיצרנים להשקיע סכומי עתק כדי לעמוד בתקני האיכות והרגולציה הגבוהים והמחמירים שבעולם, אלא שמשרדך ולא אף גוף אחר, הוא זה ששינה והגדיר מחדש את שרשרת הערך של הקנאביס הרפואי על כל המשתמע מכך. הכנסת שחקנים נוספים לשרשרת שבה עוברים המוצרים היא צעד שבאופן טבעי מוביל לעליית מחירים".

אריאל מציין כי קבוצת בזלת השקיעה עד כה "סכום דמיוני של כ-100 מיליון שקל בהקמת מפעל ייצור קנאביס רפואי בעל רישיון GMP העומד בתקנים המחמירים ביותר בעולם".

בדבריו אל מנכ"ל משרד הבריאות הוא טוען כי "לפי תפישת עולמכם המעוותת, החברות שהקימו מפעלים, פיתחו טכנולוגיות, סגרו חוזים מול חברות בעולם והשקיעו סכומי עתק במחקר, פיתוח וייצור, הן אלו הגורמות להעלאת מחירי הקנאביס. מדוע לא אמרת זאת בתחילת הדרך? את התשובה אתה יודע היטב: זאת משום שאף אדם נורמלי לא נכנס לשוק מפוקח.

"וכך, באופן ציני עד כדי גיחוך, משרד הבריאות שאתה אמון על ניהול מדיניותו, מאיים כי יתקע את הייצוא עד ליצירת מנגנון פיקוח על המחירים. וזה ממש עולם הפוך.

"מלחמות האגו הילדותיות של הפקידים במשרד הבריאות פוגעות בסופו של דבר במטופל ובמשק הישראלי. עיכוב הייצוא מונע ממדינת ישראל הכנסות של מיליארדי שקלים בשנה. חמור מכך, כל עוד אין ייצוא בפועל, אין לחברות אינטרס להגדיל את נפח הייצור, מה שמעלה משמעותית את המחירים עבור המטופלים".

לדברי אריאל, מחיר הקנאביס בישראל הוא הזול בעולם, "אבל למה לתת לעובדות להפריע לקמפיין חסר אחריות המתנהל על גב המטופלים והתעשיה? אם בישראל יעמוד המחיר על כ-300-200 שקל לאספקה בת 10 גרם, הרי שבגרמניה למשל, אותה כמות תעמוד על תג מחיר של 200 יורו ובדנמרק - 800 יורו".

אריאל מתלונן על כוונתו של מנכ"ל משרד הבריאות להוריד את מחירי הקנאביס הרפואי ולטענתו יצרניות הקנאביס מפסידות כסף מדי שנה, מאז 2011, "וכל זאת עוד לפני שציינתי את העובדה שבמדינות המתוקנות דוגמת גרמניה או דנמרק, מטופלי הקנאביס מקבלים החזר על הוצאות הטיפול בתוך 24 שעות על ידי המדינה ואינם מתבקשים להוציא מכיסם סכומי כסף בעד התכשירים שהם רוכשים לשם טיפול רפואי.

"אך אולי נכון יהיה", מסיים אריאל את מכתבו, "שקודם כל נטפל בדברים הפשוטים והבסיסיים כמו קיום החלטות ממשלה. וכל זאת משום שכעת אתה הוא זה שמפר ביודעין החלטת ממשלה. הגיע הזמן שמשרד הבריאות יכבד את הגופים והחברות שעמלים כדי לפתח את תעשיית הקנאביס הישראלית, במקום לתקוע מקלות בגלגלים מתוך שיקולים אישיים צרים וחסרי אחריות".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "המשרד רואה עדיפות עליונה במתן מענה למטופלים המקומיים, בטרם נתקדם לייצוא, וזאת בבחינת 'עניי עירך קודמים'״.

נושאים קשורים:  קנאביס רפואי,  חברת בזלת פארמה,  יצרניות קנאביס,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב,  מאיר אריאל,  חדשות,  יצוא קנאביס רפואי
תגובות
אנונימי/ת
25.07.2019, 18:58

במדינתינו,מדינת היהודים, אחרת מזו שהרצל חלם עלייה, שוררת אנרכיה. איש כעינייו יעשה. אין דין ואין דיין. התכונה המאפיינת ביותר ישראלי הינה
"אופורטוניזם" וכך נוהגים כאן רבים , רופאים כמנהיגי המדינה. אך יותר מכך. להתפרסם ולהתעשר זו המטרה העליונה..רבים בתוכנו יוותרו על מוסר, בושה ושאר תכונות אשר מבדילות בין חיות לבני אדם על מנת ...להתפרסם ולהתעשר.
כל גם בסיפור הזה, אשר גרם לגועל ובחילה אצל רבים מאיתנו.

אנונימי/ת
25.07.2019, 19:01

טעות.
זו תגובה לידחעה על מינון ארנון אופק ל..