המוגלובין מסוכרר

שיפור באיזון רמות הסוכר בהחלפת טיפול ל-SULIQUA לעומת המשך טיפול עם GLP-1 RA גם לאחר 52 שבועות

החוקרים מצאו כי החלפת טיפול ל-SULIQUA הפחיתה HbA1C יותר מאשר המשך טיפול עם GLP-1 RA באופן מובהק סטטיסטית

סוכרת (צילום: אילוסטרציה)

במחקר זה הושוותה החלפת טיפול ל-SULIQUA לעומת המשך טיפול עם GLP-1 RA במשך 26 שבועות במטופלים עם סוכרת סוג 2 שאינה מאוזנת למרות מינון מקסימלי נסבל של תרופות ממשפחת ה-GLP-1 RA חד יומי או חד שבועי (לירגלוטייד, אקסנטייד, דולגלוטייד, אקסנטייד בשחרור מושהה או אלביגלוטייד). בנוסף, בוצעה הערכה של הבטיחות ושמירת היעילות של SULIQUA על פני 52 שבועות. חלקו הראשון של המחקר (26 שבועות) בוצע כמחקר תווית פתוחה אקראי ובחלקו השני (משבוע 26 ועד שבוע 52) הוערכה קבוצת המטופלים שקיבלה SULIQUA.

החוקרים מצאו כי החלפת טיפול ל-SULIQUA הפחיתה HbA1C יותר מאשר המשך טיפול עם GLP-1 RA באופן מובהק סטטיסטית (מבסיס של 7.8% ל-6.8% ו-7.4% בהתאמה; הבדל בין שתי הקבוצות 0.6%; p<0.0001). כאשר הפחתת ה-HbA1C עם SULIQUA נשמרה גם במהלך 52 שבועות, במהלך תקופת ההארכה של המחקר.

בקבוצת ה-SULIQUA, שיעור המטופלים שהשיגו HbA1C הקטן מ-7% והרמות של גלוקוז בפלסמה בצום ולאחר ארוחות היו דומים בשבועות 26 ו-52. בנוסף, נמצא כי יותר מטופלים בקבוצת ה-SULIQUA השיגו תוצא משולב שכלל HbA1C קטן מ-7% ללא היפוגליקמיה מתועדת סימפטומטית (גלוקוז הנמוך מ-54 מ"ג/ד"ל) בשבוע 26 לעומת מטופלים שהמשיכו לקבל GLP-1 RAי(57% לעומת 25%). השגת תוצא זה נשמרה בקבוצת ה-SULIQUA גם בשבוע 52 במהלך תקופת ההארכה של המחקר.

פרופיל הבטיחות של SULIQUA על פני 52 שבועות היה דומה לזה שנצפה על פני 26 שבועות. במטופלים שקיבלו SULIQUA ונכנסו למחקר ההארכה, מספר אירועי היפוגליקמיה מתועדת סימפטומטית היה 0.25 לכל שנת מטופל בשבועות 0.26 ו-0.24 על פני שבועות 0-52. משקל הגוף הממוצע עלה במהלך ה-52 שבועות באופן קל בקבוצת ה-SULIQUA.

החוקרים מסכמים כי החלפת טיפול ל-SULIQUA יכולה לשפר את האיזון הגליקמי במטופלים עם סוכרת סוג 2 שאינה מאוזנת דיה למרות מינון מירבי של GLP-1 RA. היעילות ופרופיל הבטיחות של SULIQUA נשמרו עד לשבוע 52 של המחקר.

מקור: 

Rosenstock, J. et al. (2019)

נושאים קשורים:  המוגלובין מסוכרר,  ליקסיסנטיד,  גלרגין,  היפוגליקמיה,  שליטה בגלוקוז,  החלפת טיפול,  מחקרים