חדשות

כיצד ייראה בית החולים של העתיד? ביקור במרכז הרפואי החדש בקליפורניה

רובוטים שמחלקים תרופות לחולים, רשת תקשורת דור 5 ומערכי חיישנים למעקב אחרי אנשי הצוות והמטופלים – הצצה לבית החולים החדש של אוניברסיטת סטנפורד בשיתוף תאגיד אפל

המרכז הרפואי החדש סטנפורד בפאלו אלטו, קליפורניה

במרכז הרפואי של אוניברסיטת סטנפורד, בפאלו אלטו בקליפורניה, נחנך בשבוע שעבר בית חולים חדש שהוצג כדגם לבית החולים העתידי. תכנונו ובנייתו בשיתוף עם תאגיד הטכנולוגיה הענקי "אפל" נמשך מעל עשר שנים בהשקעה של 2.1 מיליארד דולר. בבסיס התכנון הרעיון שבית החולים נבנה באופן מודולרי כך שהוא יוכל להשתדרג ולהשתכלל יותר ויותר בכל עת, עם הופעתן של טכנולוגיות חדשניות יותר מאלו הקיימות כיום.

"הכוונה שלנו היא לעשות את בית החולים הרבה יותר מסביר פנים למטופל", הכריזו מובילי הפרויקט מהמרכז הרפואי ומחברת אפל שבכיריה שימשו כיועצים לפרויקט.

בבית החולים החדש 368 חדרי אשפוז פרטיים שבתכנונם ניתנו דגש וקדימות לממשקי-משתמש משוכללים. המאושפזים יוכלו להשתמש במקלדת אינטואיטיבית לבחירת אופציות ותכני בידור בעת שהם שוהים במחלקה ולצד זה גם תהיה בידם שליטה מלאה על טמפרטורת החדר, התאורה, הצללה של חלונות ושימוש בווילונות ובמסכים. כל קומה במבנה תיהנה מתאורה טבעית.

בית המרקחת המרכזי של בית החולים יהיה מבוסס על שימוש ברובוטים שיטפלו, ללא מגע יד אדם, בתרופות ובאריזות שלהן. כל חולה יקבל את התרופות שהרופא רשם לו בשקית מיוחדת עם ברקוד וכל זאת כדי למנוע טעויות. הצוות המקצועי בבית המרקחת יהיה משוחרר אז לבצע מטלות מורכבות. הפצה וחלוקת התרופות לחולים תבוצע באמצעות צי של כלי רכב בעלי יכולת ניווט אוטומטית, קרי רובוטים מתוכנתים שינועו במסלולים שייקבעו להם. בשלב זה יפעיל בית החולים 23 כלי רכב כאלה. הם גם תוכנתו לאיסוף כביסה, ופסולת ולחלוקת בגדים נקיים לחולים, לכל חדר.

בבית החולים מופעלת רשת "אינטרנט של הדברים" כדי לתקשר בין מערכות שונות. מערך חיישנים יעקוב אחרי תנועה של אנשי הצוות הרפואי והציוד שבו נעשה שימוש וכן יפקח על מלאים. כיום תומכת תשתית זאת ב-120 אלף מכשירים המקושרים לרשת וכן למערכות סטרימינג 4K ב-HD. כמו כן, רשת תקשורת אלחוטית דור 5 תופעל בכל בית החולים. מכשירי ה-MRI  השונים יימצאו בתקשורת ביניהם.

המעקב והניטור של החולים במהלך שהותם בבית החולים יבוצע דרך מכשירי תקשורת ניידת שיהיו בידי כל רופא ואחות והשליטה והפיקוח יבוצע גם מרחוק. כל קריאה או פנייה של חולה מחדרו לרופא או לאחות תגיע למכשיר האישי של איש הצוות הרפואי והוא גם יקבל התראה על כל שינוי במצב החולה כאשר זה יימצא מחובר למכשיר טיפולי כלשהו. טכנולוגיה זאת אמורה גם להפחית ברעשים במחלקות האשפוז.

יהיו גם חדרי אשפוז לשני חולים בכל חדר ובהם תהיה מערכת ממוחשבת עם וידיאו וחיישנים כדי לשפר את בטיחות המטופל בעת שהותו במחלקה.

כמו כן מופעלת בבית החולים אפליקציה שמתדרכת מטופל מהלך להגיע למרפאה או למכון לבדיקה בעזרת מפה (בדומה ל-waze). בכל רגע נתון יודע הרופא המטפל היכן שוהה החולה שלו. מערכת זאת גם קובעת את המועד לביקור הרופא או ההגעה למכון הבדיקה. כל תנועה וכל טיפול שמקבל החולה מתועדים אוטומטית במערכת ולכל איש צוות רפואי בעל הרשאה יש גישה לתיעוד הזה מכל מקום בקמפוס בית החולים.

נושאים קשורים:  המרכז הרפואי סטנפורד,  חברת אפל,  בית מרקחת,  מחלקות אשפוז,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
27.11.2019, 19:54

בינתיים בישראל 40000% תפוסה במסדרון לפני החורף

אנונימי/ת
27.11.2019, 20:22

רעיונות יפים מאוד ועדיין מה שמתואר אינו פריצת דרך.

אנונימי/ת
27.11.2019, 21:12

וכאשר הרשת תקרוס מה יהיה ? הכל נחמד וטוב ויפה. אבל לא לשכוח בארץ לטפל באיכות הכשרת הצוות הרפואי(שהוא לא משהו בארץ) לאחר ההכשרה באיכות ובטיחות הטיפול הרפואי (שוב ,לא משהו בארץ) טיפול במניעת טעויות רפואיות * טיפול במניעת רשלנויות רפואיות . וכאשר הן קורות . לא לטייח. להסתיר לשנות דוחות וכו וכו. אלא לקחת אחריות .גם אם זה אומר לא לעבוד יותר כרופא.כי אחרת הרשלן ימשיך לרצוח מטופלים אומללים. ושוב טיפול במניעת טעויות ורשלנויות רפואיות . בעיה רצינית בארץ ובעולם שכלל אינה מטופלת. כמו כן . בקיצור יש לי כל כך מה לכתוב.... שזה מדכא אותי להתחיל....לחשוב על הבעיות של מדינת ישראפריקה בתחום הרפואה.

אינני יודע מי האנונימי הפחדן, אבל כמי שביקר בסטנפורד והיה מעורב בטיפול רפואי שם, הרי עם כל הכבוד אין לנו בארץ מה להתבייש באיכות רופאינו ואחיותינו. בוודאי, שעם כל קשייה הדורשים טיפול דחוף, מערכת רפואה ציבורית כמו שלנו עדיפה פי כמה ממערכת פרטית שנותנת טיפול איכותי מאד למיעוט ומשאירה את הרוב במדינה עם טיפול בינוני או ללא טיפול רפואי כלל. נראה לך שעניי קליפרוניה מגיעים או יגיעו לסטנפורד בכלל?

אנונימי/ת
03.12.2019, 11:45

נשמע מלהיב, אך גם פגיע. מכשירים, כמו אנשים, מתקלקלים לפעמים..
ואין בינתיים תחליף מלא לאנושיות...
בכל מקרה שיהיה בהצלחה