חדשות

הקופות יקבלו תוספת של 42 מיליון שקל במסגרת הסכמי הקאפ ל-2020

האוצר ומשרד הבריאות סיכמו על תוספת תקציב לקופות לשם התחשבנות עם בתי החולים, שיקבלו מהקופות תשלום גבוה יותר בעד השירותים שיעניקו למבוטחים

בית חולים. אילוסטרציה

משרדי האוצר והבריאות הגיעו אתמול (ג') להסכם על תוספת תקציב של 42 מיליון שקל לקופות החולים לצורך ההתחשבנות שלהן (שיטת ה"קאפ") עם בתי החולים בשנה הקרובה. הודעה על כך הועברה למנהלי הקופות, מנהלי בתי החולים, למנכ"ל משרד הבריאות ובעלי תפקידים בכירים אחרים על ידי ליאור קוטלר, הרפרנטית לענייני הבריאות במשרד האוצר ונריה שטאובר, התמחירנית הראשית של משרד הבריאות.

כתב "כלכליסט" אדריאן פילוט דיווח כי לפי ההסכם, כללי ההתחשבנות לשנת 2020 יהיו זהים לאלה שחלו על הצדדים בשנים 2017-2019 – תקופת הסכם הקאפ האחרון, אולם אך עם שינויים קלים. "התקרה" שממנה יתחילו לקבל קופות החולים הנחות מבתי החולים תעלה "ברוטו" ב-105 מיליון שקל נוספים. צעד זה הוא לטובת בתי החולים, שכן הם יקבלו מהקופות תשלום גבוה יותר בעד השירותים שיעניקו למבוטחי הקופות. הגדלת התקרה נועדה לתת מענה לשינוי הדמוגרפי: הגידול במספר המטופלים בעיקר עקב העלייה בשיעור הזקנים באוכלוסיה.

המשמעות: קופות החולים ישלמו עוד 42 מיליון שקל לבתי החולים. כיום ארבע הקופות יחד משלמות מדי שנה כ-22 מיליארד שקל לבתי החולים השונים על ימי האשפוז. זה הסעיף הגדול ביותר בסל הבריאות. האוצר מצידו יעניק, כאמור, לקופות תוספת תקציבית בסך 42 מיליון שקל.

ההסכם  גם קובע שלא תתאפשר חתימת הסכמים נוספים מעבר לשנת 2020. בעקבות מסקנות והמלצות ועדת פרופ' טור כספא שעסקה במשבר במחלקות הפנימיות, גם הוחלט שהמשרדים יקבעו מבחני תמיכה מתקציב המדינה – כלומר בקשה לתוספת תקציבית – לאותן מחלקות, אלא שלא נקבעו הסכומים. על פי הסיכום, לכל סוג של מוסד ציבור או תחום פעילות מובחן, נקבעת תקנה תקציבית וסכום התמיכה הכולל לאותו מוסד.

עקב היעדר ממשלה ו"פלונטר פוליטי" משרד הבריאות והאוצר טרם הסכימו על תקציב סל הבריאות וגם עדיין לא הובהר סופית מה יהיה תקציב ועדת סל התרופות ל-2020 ומענקי האיזון.

נושאים קשורים:  הסכם הקאפ,  קופות החולים,  בתי החולים,  משרד האוצר,  משרד הבריאות,  חדשות
תגובות