חדשות

מנהלי הפנימיות: "לפחות תבנו עוד מסדרונות. התקינה מותאמת לשנות ה-70"

"יותר מחמישה חודשים חלפו מאז הוגש לממשלה דו"ח ועדת טור-כספא ושום דבר לא נעשה", מתריעים מנהלי הפנימיות ודורשים טיפול שורש במצב המחלקות

אשפוז במחלקה פנימית. צילום: איגוד הפנימאים

עם תחילתה של שנה אזרחית חדשה ולצד העלייה הניכרת באשפוזים של חולים בסיבוכי שפעת קשים, חוזרים ותובעים מנהלי המחלקות הפנימיות בבתי החולים טיפול שורש במצב הפנימיות. "יותר מחמישה חודשים מאז הוגש לממשלה דו"ח ועדת טור-כספא ושום דבר לא נעשה", התריעו אתמול מנהלי הפנימיות.

"התקינה במחלקות עדיין מותאמת לשנות ה-70. יש להשקיע יותר בציוד רפואי, לעבות את כוח האדם בצוות הרפואי, להתמקד ברפואה ופחות במינהלות", חוזרים ומדגישים פעם נוספת מנהלי 111 המחלקות הפנימיות בבתי החולים הכלליים. "כיום, כרבע מכלל המאושפזים, כ-300 אלף בשנה, מגיעים למחלקות הפנימיות והן במצב קשה – הבבואה למצב הרפואה הציבורית בישראל של תחילת 2020. לפחות שיבנו עוד מסדרונות".

הנה כמה דוגמאות למצב ששרר אמש במחלקות פנימיות השונות: בפנימית ב' בבית החולים זיו בצפת, התקן: 32, מאושפזים בפועל: 40, מהם שני חולי שפעת בבידוד, חמישה מונשמים. יש רק רופא מומחה אחד - מנהל המחלקה, ולידו ארבעה מתמחים ושלושה סטז'רים.

בפנימית א' במרכז הרפואי לגליל בנהריה, התקן: 32 מיטות. מאושפזים בפועל 41, מהם שלושה חולי שפעת, שלושה בבידוד. חולה מונשם אחד. הצוות: שני רופאים מומחים, שלושה מתמחים ושלושה סטז'רים.

בבית החולים האנגלי בנצרת, התקן: 28. מאושפזים בפועל: 34. הצוות: שני רופאים מומחים, שלושה מתמחים וסטאז'ר אחד.

בפנימית ח' ברמב"ם, תקן המיטות: 36, מאושפזים: 37, מהם ארבעה חולי שפעת וחמישה מונשמים. הצוות: שלושה רופאים מומחים, חמישה מתמחים ושלושה סטאז'רים.

בפנימית א' במרכז הרפואי שיבא, התקן: 38. בפועל מאושפזים: 43 חולים, מהם: ארבעה מונשמים ושמונה בבידוד. הצוות הרפואי: שלושה רופאים מומחים, חמישה מתמחים ושני סטאז'רים.

בפנימית ב' ב"שיבא", התקן: 37. מאושפזים 40, בהם חמישה חולי שפעת. הצוות: שלושה מומחים, 5 מתמחים, 2 סטז'רים.

בפנימית ב' במרכז הרפואי וולפסון, התקן 38 מאושפזים. בפועל: 42, מהם חמישה חולי שפעת, חולת RSV אחת מונשמת, עוד שני חולים מונשמים. בבידוד תשעה חולים. הצוות: שתי רופאות-מומחיות, ארבעה מתמחים ושני סטאז'רים.

בפנימית ה' ב"וולפסון", התקן: 38. מאושפזים בפועל: 43, מהם חמישה בבידוד עקב שפעת וארבעה מונשמים. הצוות: ארבעה מומחים, שני מתמחים ושני סטאז'רים.

בפנימית ב' ב"הדסה עין כרם", בתקן: 38. בפועל – 40 מאושפזים, מהם שבעה עם שפעת או דלקת ריאות. בצוות שני מומחים, ארבעה מתמחים ושלושה סטאז'רים.

בפנימית א' במרכז הרפואי סורוקה, התקן: 38, מאושפזים בפועל: 42, מהם שני חולי שפעת, שני מונשמים. הצוות: שלושה מומחים, שלושה מתמחים וארבעה צוערי רפואה.

נושאים קשורים:  מחלקות פנימיות,  שפעת,  תת תקינה,  חדשות,  עומס בבתי החולים
תגובות

פנימיים יקרים
כול עוד תשבו ותבכו לא יקרה דבר. לא משרד האוצר ולא משרד הבריאות מתרגשים מדמעות וקינות אבל ברגע שתחליטו שלא מקבלים חולים עודפים מציון, ולא שולחים רופאים למיון, ולא משחררים לפני הזמן ותסרהו לקבל חולים מעבר לתקינה ותסרהו לטפל בחולים שלא מאושפזים במחלקות, לחדרי המיון יסתמו אז תראו איך ההתנהלות ומשרד הבריאות רצים
פתאום תהינה מיטות, ותקני רופאים ואחיות, וציוד וכסף והכול רק כדי להרגיע את המערכת
זה מה שעליכם לעשות ממחר בבוקר. אין דרך אחרת.

05.01.2020, 22:54

ואתה זה שתגן על המתמחים מפני ההנהלה שתקרא להם לשימוע כי לא ירדו למיון? ואיך בדיוק אתה מציע שיסרבו לקבל חולים מעבר לתקינה? יעמדו במעלית וילכו מכות עם הסניטר ? ואיך בדיוק אי החלפת צוות הבוקר של המיון שמן הסתם לא יוכל לקום וללכת מסתדרת עם קולגיאליות פשוטה עם רופאים אחרים שגם להם יש זכויות?
בדרך כלל אתה כותב דברי טעם. הפעם זה פופוליזם לשמו

אנונימי/ת
06.01.2020, 07:00

בתור פנסיונר זה תמיד קל לחלק עצות לאחרים

ד"ר אייליג היקר--אתה צודק בקביעתך שאף אחד במשרד הבריאות, ובטח לא שר הבריאות הרשמי עד לפניי יומיים, לא ממש לוקחים את הפנימאים ברצינות. זה לא חדש. היה כך גם לפניי כ-45 שנה שהתחלתי בהתמחותי בפנימית.ושום דבר לא השתנה. וכנראה גם לא ישתנה בתקופה הקרובה.
כל מי שמכיר מה קורה בשטח ידע בשניה האחרונה בדיוק מה יהיו מסקנות הועדה וגם מה הסיכוי שפתאום ימצא תקציב לקלוט מאות רופאים ולהקים מחלקות חדשות.
השיטה שאתה מציע "קצת בעייתית"היא קשה מאד להפעלה. הריי לא מדובר בדחיית ניתוחים אלקטיבים שלמחרת יבוצעו באסותא או בהרצליה.
אנחנו במאיר נקטנו בה לפניי עשרות שנים. אבל היינו יחידים ולכן היה יותר קל. לאחר כשנת מאבק אכן הפנימיות גדלו ב-60 אחוז.
מ-120 מיטות ל-200.
הלוואי על כולנו .

אנונימי/ת
06.01.2020, 09:58

משום מה שבאתר דוקטורס אונלי (בשיתוף הר"י) החליטו שלא להזכיר את המהפכה שחולל ד"ר זיו רוזנבוים בהעמק, שהצליח באמצעות כמה צעדים בירוקרטיים פשועים להפחית את שיעור התפוסה בפנימיות ב-25%:
https://www.themarker.com/news/health/.premium-1.8254975

ד"ר זיו לא בדיוק עשה מהפכה.השיטה הקודמת בה הם עבדו פשטה מזמן את הרגל.
"השיטה החדשה" אליה עברו אינה ממש חדשה. קיימת (לפחות בבית חולים שלי מאיר כפ"ס מאז ומתמיד.