קורונה בישראל

חוקרים במכון ויצמן: החשש לגל שני של קורונה בישראל מוצדק

על פי נתונים ממכון ויצמן קיימת עלייה משמעותית בדיווחי הציבור על תסמינים המאפיינים את מחלת הקורונה | במשרד הבריאות מזהירים: "שיעור התחלואה אינו צפוי לרדת בקיץ"

חוף הים בתל אביב. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

על פי תחזית מכון ויצמן המתבסס על דיווחים משאלוני בריאות אותם ממלא הציבור בהתנדבות על כל שינוי במצב הבריאותי שניתן לייחס לתסמינים הקשורים בקורונה, אכן קיים חשש לגל שני בהתפרצות המגיפה בישראל. תחזית זאת תואמת את הערכת משרד הבריאות כפי שהוצגה שלשום (ו') בתדרוך לתקשורת.

על פי הנתונים שהצטברו בידי חוקרי מכון ויצמן, קיימת עלייה משמעותית בדיווחי הציבור על תסמינים המאפיינים קורונה: קוצר נשימה, בלבול, שלשול, בחילות והקאות, עייפות וצמרמורות. עלייה מתונה יותר נרשמה בשיעור התלונות על שיעול.

עם זאת מסר פרופ' ערן סגל, העומד בראש הצוות שמנתח את הנתונים, "רמת התסמינים שדווחו עדיין נמוכה לעומת שיא המגיפה, הגם שזיהינו עלייה בסימפטומים מסוימים בימים האחרונים".

מכון ויצמן קרא לציבור להמשיך ולמלא את השאלונים ולהתייחס אליהם כאל "הצהרת בריאות יומית מאחר שיש לכך חשיבות עצומה במניעת התפרצויות נוספות".

בתדרוך בהול שקיים משרד הבריאות לתקשורת בהשתתפות המנכ"ל היוצא של המשרד משה בר סימן טוב, המשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו וראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי, נמסר כי העלייה שחלה בימים האחרונים במספר המאומתים החדשים לנגיף הקורונה היא "עלייה מדאיגה".

בר סימן טוב הזהיר שהיא עלולה להוביל לחידוש הסגר. "קיימת אופוריה בציבור הישראלי כאילו המגיפה חלפה, במקומות רבים לא מקפידים על מסיכות ועל כללי ריחוק פיזי וכללים אחרים שנקבעו. במשרד שוקלים להמליץ לממשלה על סגירת חטיבות הביניים לאור העלייה בשיעור התחלואה בהן".

פרופ' סדצקי הבהירה: "נגיף הקורונה איננו מושפע כנראה ממזג האוויר. שיעור התחלואה איננו צפוי לרדת עם עליית בטמפרטורות ובלחות". פרופ' גרוטו הוסיף: "אין כוונה כעת לאשר את פתיחת נתב"ג מחדש. הנושא ייבחן על פי שיעור התחלואה בארץ ובעולם".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חדשות,  מכון ויצמן,  פרופ' סיגל סדצקי,  פרופ' איתמר גרוטו,  משרד הבריאות,  קורונה,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות