חדשות

רק חצי מכמות החיסונים לשפעת שהזמינו בקופות אושרה על ידי הספקיות

אספקת החיסונים לשפעת עבור קופות החולים נפגעה בשל מה שמסתמן כמחסור עולמי בתרכיבים

חיסון. צילום שאטרסטוק

בשל הבהלה העולמית לחיסוני לשפעת ומחסור בהם, ייתכן שרק כמחצית מכמות החיסונים שהוזמנה על ידי קופות החולים תגיע לישראל. כך דווח הבוקר (ב') ב-ynet.

בצל החשש מתחלואת קורונה קשה בחורף הקרוב, שעלולה להתערבב עם תחלואת השפעת העונתית, רכשו ארבע קופות החולים בישראל מספר שיא של תרכיבים – הרבה יותר מהרכישות בשנים קודמות.

מבצע החיסון השנה יבוצע בארץ בסבבים בשל איחור בייצורו: תחילה יחוסנו קבוצות סיכון - תינוקות וילדים, קשישים, מדוכאי חיסון, נשים בהריון וצוותי הרפואה, ובהמשך תחוסן שאר האוכלוסיה.

בדיווח נמסר כי בשל מחסור עולמי בייצור החיסונים, אישרו עד כה היצרניות לקופות החולים רק כמחצית מכמות החיסונים שהוזמנה. שירותי בריאות כללית הזמינה כשני מיליון חיסונים, כפול מהשנה שעברה אך בינתיים, כאמור, אישרו הספקיות 1.2 מיליון בלבד. עם זאת, הקופה מקווה לרכוש 800 אלף נוספים.

מכבי שירותי בריאות הזמינה 1.2 מיליון חיסונים אבל עד כה אושרו לה הגעת 600 אלף בלבד. "לאומית" הזמינה 250 אלף חיסונים ואושרו עד כה רק 120 אלף. "מאוחדת" הזמינה כחצי מיליון חיסונים - בשלב זה אושרה לה אספקת 320 אלף מנות בלבד.

נושאים קשורים:  חיסונים,  קופות החולים,  קורונה,  חדשות,  עונת השפעת,  חיסון נגד שפעת
תגובות
אנונימי/ת
25.06.2020, 12:00

כדאי וצריך ללמוד קצת מההיסטוריה של התחסנות האוכלוסיה בארצנו.
הממוצע השנתי נע בין 20-25 אחוז.
קורה לעיתים שנוצרת "פניקה" ציבורית כי לימים מעטים יש חוסר זמני או תורים ארוכים ואז מזמינים עודף מנות חיסון בעלות גבוהה ובסוף הפניקה דועכת והחיסון נזרק. אי אפשר כידוע לשומרו לשנה הבאה.
הייתה שנה אחת עם פניקה היסטרית גדולה שאז הזמינו מיליוניי חיסונים עודפים.
אז כדאי מאד להיות שקולים ולחשוב גם על הנושא הכספי.
הגישה "למעלה" הינה שאף אחד לא יפצה פה אם יתברר שכמה עשרות מיליוניי שקלים יבוזבזו. אבל אם יהיו חסרים כמה אלפיי מנות חיסון תקום צעקה אדירה על הפקרת בריאות הציבור.