קורונה בישראל

26 מיליון שקל להסבת חניון תת קרקעי ב"שמיר-אסף הרופא" לאשפוז חירום

חלקו הממוגן של החניון התת קרקעי יוסב לקומת אשפוז ייעודית עם כ-150 מיטות לשעת חירום ולטיפול בחולי קורונה

4 קומות תת-קרקעיות. בשגרה - חניון, במלחמה - בי"ח חירום
בית חולים חירום בחניון תת קרקעי. צילום אילוסטרציה

משרד הבריאות והמרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא, בראשות ד"ר אסנת לבציון-קורח, סיכמו על הסבת חלקו הממוגן של החניון התת קרקעי הנמצא בכניסה לבית החולים לקומת אשפוז ייעודית עם כ-150 מיטות לשעת חירום לצורך מוכנות המרכז הרפואי לקליטת חולים בחירום, בכלל זה חולי קורונה.  המרכז הרפואי שמיר הוא בית החולים הממשלתי הרביעי בגודלו עם כ-900 מיטות אשפוז ומשרת אוכלוסיה של כמיליון נפש באזור המרכז והשפלה.

עלות הסבת החניון התת קרקעי לאשפוז חירום נאמדת בכ-26 מיליון שקל. לשם כך יש צורך בתשתיות חשמל, התקנת פסי אספקה ניידים, מערכות תקשורת, מערכות מיזוג אוויר, התאמת מערכת התברואה והמים ושיפורים סביבתיים, הנוגעים לנגישות ולתפעול השוטף בשעת חירום. השבוע יחלו העבודות בשטח והשלמת הפרויקט צפויה להסתיים באוקטובר.

"אני שמחה שמשרד הבריאות מצא לנכון לאשר ולהשלים את תכנית ההסבה של הקומה התחתונה בחניון לאשפוז בעתות חירום", מסרה ד"ר לבציון קורח. "זו בשורה של ממש לבית החולים שנמצא עתה בלב המערכה נגד הקורונה. אנחנו חייבים להיות מוכנים לקראת עלייה נוספת בתחלואה ובמיוחד לפני החורף הקרוב. תוספת של כ-150 מיטות אשפוז תאפשר את המוכנות לכך".

בתוך כך גם הודיע המרכז הרפואי-ממשלתי פדה-פוריה שליד טבריה על פתיחתה מחדש של מחלקת הקורונה. היא נסגרה ב-24 במאי. בגל הראשון טופלו במחלקה ייעודית זאת 93 חולים. בראש המחלקה, שבה 30 מיטות אשפוז, עומד ד"ר משה מתן, מומחה לטיפול נמרץ ולצידו המפקחת הקלינית בלה מונסטורסקי והאחות האחראית אילנה עשהאל.

ד"ר הגר מזרחי, מנהלתו בפועל של המרכז הרפואי: "אנחנו מוכנים להתמודד עם הגל השני. המתחם עבור חולי קורונה מבודד ואין גישה אליו, למעט לצוות המטפל".

נושאים קשורים:  בית החולים שמיר-אסף הרופא,  אסנת לב ציון קורח,  קורונה,  חולי קורונה,  אשפוז חירום,  חדשות
תגובות