קורונה בישראל

מכון ויצמן יזם תכנית חירום לחוקרים שעבודתם נפגעה בעקבות מגיפת הקורונה

מענקי מחקר בסך יותר ממיליון דולר יוענקו לבוגרי דוקטורט שנאלצו לדחות יציאתם למחקר בחו"ל ולחוקרים צעירים שנמצאים בעיצומו של מחקר אך נאלצים לחזור לישראל בגלל המגיפה

מעבדת מחקר. אילוסטרציה

מכון ויצמן למדע יוזם תכנית חירום של מענקי מחקר לחוקרים פוסט-דוקטורנטים שפעילותם המחקרית נפגעה בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה. התכנית מיועדת הן לבוגרי דוקטורט מאוניברסיטאות ומוסדות מחקר ישראליים שנאלצו לדחות את יציאתם למחקר בתר-דוקטוריאלי בחו"ל והן לחוקרים המצויים בעיצומו של מחקר בתר-דוקטוריאלי אך נאלצים לחזור לישראל בטרם עת.

לטובת התכנית הקצתה הנהלת המכון סכום של מיליון דולר. סכום מקביל יגויס מקרנות המחקר של מדעני המכון אשר יארחו בקבוצותיהם את החוקרים הבתר-דוקטוריאליים הנבחרים. בסך הכל צפוי המכון לארח במסגרת תכנית החירום כ-30 חוקרים למשך שנתיים.

פרופ' מייק פיינזילבר, יו"ר ועדת תכניות המחקר הבתר-דוקטוריאליות במכון, אמר: "מוסדות מחקר ברחבי העולם צמצמו את היקף הפעילות שלהם בעקבות המגיפה, תקציבים ומלגות קוצצו, ומגבלות הוטלו על הכניסה למדינות שונות. מטרת תכנית החירום שיזם המכון היא להציע למדענים ישראלים – או בעלי זיקה לישראל – אשר נפגעו מהמגיפה, מימון ביניים שיאפשר להם להישאר במסלול האקדמי".

נשיא המכון, פרופ' אלון חן: "מחקר בתר-דוקטוריאלי הוא שלב חשוב במסלול ההכשרה המקצועית של מדענים. מכון ויצמן למדע התגייס לסייע לחוקרים צעירים שנפגעו ממגיפת הקורונה במטרה לאפשר להם לממש את הפוטנציאל המדעי שלהם ולהשלים את מחקריהם".

מוזמנים להגיש מועמדות בוגרי תכניות דוקטורט מאוניברסיטאות ישראליות, חוקרים ישראלים השוהים בחו"ל במסגרת מחקר בתר-דוקטוריאלי, תלמידי מחקר של מכון ויצמן למדע המצויים בשלב האחרון של הדוקטורט וחוקרים במכון ויצמן למדע. קולות קוראים לתוכנית זו יפורסמו מעת לעת, כשהמועד הקרוב להגשת המועמדויות – 27 באוקטובר 2020.

נושאים קשורים:  מכון ויצמן,  מענקי מחקר,  קורונה,  חדשות,  מדענים
תגובות