בדיקת קורונה

בתי החולים נערכים לבצע בדיקות קורונה בתשלום: בין 260 ל-1,300 שקל

האיסור על בדיקות פרטיות בבתי החולים הוסר, קופות החולים יפסיקו לערוך בדיקות קורונה למבוטחיהן הטסים לחו"ל ומ-1 בספטמבר הן יתבצעו על חשבון הנוסעים

בדיקת PCR לקורונה. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

החל מהשבוע הבא, 31 באוגוסט, יפסיקו קופות החולים לערוך בדיקות קורונה למבוטחיהן הטסים לחו"ל, שעד כה בוצעו ללא תשלום, ומ-1 בספטמבר, לפי הנחיות חדשות של משרד הבריאות, בדיקות אלו יתבצעו באופן פרטי ובתשלום.

ההנחיה מבטלת איסור על בתי החולים לבצע בדיקות קורונה פרטיות, שהטיל המנכ"ל הקודם של משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. אלא שבפועל "הדסה עין כרם" בירושלים ו"איכילוב" בתל אביב המשיכו לבצע בדיקות בתשלום גם לאחר שהוטל האיסור על כך.

לפי דיווח הבוקר (ב') ב"ידיעות אחרונות", טווח המחירים שיידרשו נבדקי קורונה לשלם בעד בדיקה לצורך טיסה לחו"ל נע בין 260 ל-1,300 שקל. בדיווח של איריס ליפשיץ-קליגר נמסר היכן ניתן עתה לבצע בדיקות אלו ואילו בתי חולים ציבוריים עשויים לאפשר את הבדיקות גם אצלם. הצגת תוצאות הבדיקה לפני העלייה למטוס או ביעד הנחיתה היא בהתאם לדרישות של מדינות שונות: אחדות דורשות שהבדיקה תבוצע 48 שעות לפני הנחיתה אצלן ואחרות 72 שעות לפני כן.

בוועדת המחירים נקבע ב־9 ביוני שמחיר בדיקת קורונה הוא כ-150 שקל, כולל עבודת המעבדה לשם פיענוח הדגימה ותשובת המעבדה, אבל מחירי הבדיקות הפרטיות מעתה נעים בין 260 שקל ל-1,300 שקל, תלוי בסוג הבדיקה (PCR או סרולוגית או שתיהן) ומהירות הפיענוח והתשובה ללקוח. בבתי חולים רבים בארץ נערכים לביצוע בדיקות קורונה לטסים לחו״ל.

נושאים קשורים:  בדיקת קורונה,  בדיקת קורונה פרטית,  חו"ל,  אישור בדיקה,  חדשות,  קורונה,  קופות החולים,  בתי החולים
תגובות