חדשות

מקרה אלימות חמור נגד רופא בגליל: הותקף באגרופים על ידי מאושפז

בתוך חודש מקרה נוסף של אלימות נגד אנשי צוות רפואי במרכז הרפואי לגליל בנהריה | הרופא שהותקף הגיש תלונה למשטרה: "זו תחושה קשה מאוד. הכאבים הפיזיים עברו אבל הצלקת הנפשית נשארה"

עובדי המרכז הרפואי לגליל בנהריה מוחים על אלימות נגד צוותים רפואיים. צילום: אלי כהן/ דוברות בית החולים

מקרה נוסף של אלימות נגד אנשי צוות רפואי במרכז הרפואי לגליל בנהריה בתוך חודש. לאחר שבתחילת אוגוסט חמישה עובדים מהמרכז הרפואי הותקפו על ידי בת משפחה של אחד המאושפזים לאחר שנודע לה על מותו ביחידה לטיפול נמרץ כללי ונשימתי, אירע אתמול (א') שוב מקרה חמור של תקיפת רופא בבית החולים בנהריה כאשר רופא הותקף באגרופים על ידי מאושפז באחת המחלקות.

הכל החל כאשר המאושפז, תושב נהריה בשנות ה-50 לחייו, התפרץ לעבר כמה מעובדי המחלקה, וביניהם עובדת סוציאלית והאח האחראי, תוך שקילל אותם ודרש מהם לשחררו לביתו. בעקבות הצעקות יצא מחדרו אחד הרופאים, תושב הכפר מע'אר בשנות ה-30 לחייו. הגבר המאושפז, שהבחין בו, התקרב אל הרופא, הצמיד אליו את מצחו, איים עליו והיכה אותו בפניו.

צוות הביטחון של המרכז הרפואי, שהגיע במהירות למקום, השתלט על התוקף ומנע פגיעות נוספות באנשי צוות. הרופא המותקף הגיש תלונה במשטרה והחשוד עוכב לחקירה בנקודת המשטרה שבמרכז הרפואי.

לאחר התקיפה סיפר הרופא: "התוקף התנפל עלי, כי פשוט נתקל בי והוציא עלי את כל האגרסיות שלו. באותה מידה, הוא היה יכול לתקוף אדם אחר. זו תחושה קשה מאוד. הכאבים הפיזיים עברו, אבל הצלקת הנפשית נשארה. לא ייתכן שדווקא הצוות המטפל, שעושה עבודת קודש, יזכה ליחס כזה".

כאמור, רק לאחרונה אירע מקרה אלימות חמור במרכז הרפואי, כאשר אישה שבן משפחתה מת ביחידה לטיפול נמרץ, היכתה חמישה עובדים וגרמה נזק לרכוש. בעקבות אותו מקרה נערכה הפגנה במרכז הרפואי, בהשתתפות עשרות עובדים.

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, אמר אתמול בעקבות המקרה האחרון: "מדובר במקרה חמור מאוד. הצוות המטפל עושה עבודת קודש 24/7 ולא ייתכן שהוא ימשיך להיות שק החבטות של המטופלים. אנו סומכים על המשטרה שתדע למצות את הדין עם התוקף".

נושאים קשורים:  אלימות,  אלימות נגד צוות רפואי,  חדשות,  משטרת ישראל,  פרופ' מסעד ברהום,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות
אנונימי/ת
31.08.2020, 09:18

לא הבנתי. אם מישהו רוצה להשתחרר לביתו, הוא חופשי לעשות כאן אי מתי שיחפוץ. זו עדיין מדינה חופשית ולא מחזיקים אף אחד בכוח.
ולמנהל המרכז הרפואי - מי שאמור למצות את הדין זה בתי המשפט ולא המשטרה, ובכל מקרה במקומך לא הייתי סומך לא על המשטרה ולא על בתי המשפט. אני כן מצפה מגבר בשנות ה 30 לחייו , להיות מסוגל להגן על עצמו מתקיפה של ערס בשנות ה 50 לחייו.

אנונימי/ת
31.08.2020, 10:31

שום דבר ממה שכתבת כאן אינו מצדיק אלימות משום סוג ובפרט נגד אנשי צוות רפואי

אנונימי/ת
31.08.2020, 11:16

איך הגעת בכלל להצדקה של אלימות?
מה שלא ברור מדוע אותו פושטק שרצה לעזוב את בית החולים, לא עזב פשוט את בית החולים. אף אחד לא מחזיק אותו בכוח.