קורונה בישראל

סקר של "אסותא": 20% מהישראלים יסרבו להתחסן נגד נגיף הקורונה

בסקר נמצא קשר בין ההיענות לחיסוני השפעת העונתית לבין ההיענות לחיסון לקורונה - שיעור הסכמה של 87% היה בקרב מי שהתחסנו בעבר לשפעת | פרופ' שוקי שמר: "תוצאות הסקר חשובות ומטרידות"

מתן חיסון בקופת חולים. צילום: יוסי זמיר/ פלאש 90

סקר שערך מכון אסותא לחקר שירותי בריאות בקרב 505 ישראלים כמדגם מייצג העלה שכ-75% יהיו מוכנים להתחסן נגד נגיף הקורונה אם וכאשר יימצא תרכיב חיסון לנגיף. 20% השיבו שלא יהיו מוכנים להתחסן בעתיד כנגד קורונה.

מהסקר עלה שקיים חשש מהחיסון החדש: 56% מהנשאלים השיבו כי "אינם מוכנים להיות הראשונים להתחסן". הסקר בוצע בעזרת חברת מדגם (מנו גבע). בארה"ב, אגב, כשליש ממשתתפי סקר דומה ציינו שיסרבו להתחסן ובבריטניה כ-50%.

מהסקר נמצא שקיים קשר בין ההיענות לחיסוני השפעת העונתית לבין ההיענות לחיסון לקורונה. שיעור הסכמה של 87% היה בקרב מי שהתחסנו בעבר לשפעת, לעומת שיעור הסכמה של 59% בקרב מי שלא התחסנו. המוכנות להתחסן במגזר החרדי נמוכה במיוחד: 64% השיבו כי יתחסנו או ישקלו להתחסן.

ההיענות הגבוהה ביותר להתחסן היתה בקרב בני 24-18 (82%) ואחריהם בני 64-55 (80%). בקרב בני 65 ויותר ההיענות היתה 77.7%. כ-70% מבני 44-25 הסכימו להתחסן.

יו"ר אסותא מרכזים רפואיים, פרופ' שוקי שמר, הגיב לתוצאות הסקר: "תוצאות הסקר חשובות אך בו בזמן גם מטרידות. חייבים כבר עכשיו להתחיל בהסברה לאומית מקיפה להתחסן כנגד מחלת השפעת, בעיקר באוכלוסיות המבוגרים, ילדים ובעלי סיכון רפואי מוגבר".

"הדגש", אמר פרופ' שמר, "חייב להיות בהצגת ההבדלים במגזרי אוכלוסיה שונים, חרדים, ערבים, נשים וגברים וגם להתייחס לשוני בהיענות לחיסון בגילאים השונים. יש לכך חשיבות גם בהקשר ליכולת מערכת הבריאות להתגבר על גל החולים בחודשי החורף ולהפחית במידה ניכרת את התחלואה ולהקל על מערכת האשפוז. יש לכך גם השלכות לגבי היענות הציבור להתחסן כנגד מחלת הקורונה כאשר החיסונים יוצגו לציבור וגם, בהקשר זה, צריך לתכנן כבר עתה מערכת הסברה ולהביא לידיעות הציבור את הצורך להתחסן".

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  חיסונים,  אסותא מרכזים רפואיים,  פרופ' שוקי שמר,  קורונה,  סקר,  חדשות,  חיסון נגד שפעת
תגובות