קורונה בישראל

פרופ' איתמר גרוטו: "רופאים ואחיות שיסיימו בקרוב את הלימודים ירעננו את הצוותים בבתי החולים"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות מציג תמונת מצב: בתי החולים בצפון ובירושלים מעבירים מטופלים למרכז | שר האוצר ישראל כ"ץ ממליץ למערכת הבריאות לפתוח בתי חולים שדה לקורונה

פרופ' איתמר גרוטו, משנה למנכ"ל משרד הבריאות. צילום: פלאש 90

בעוד שר האוצר ישראל כ"ץ ממליץ למערכת הבריאות לפתוח בתי חולים שדה לקורונה, "למשל בטרמינל 1 בנמל התעופה לוד", כפי שציין אמש בראיון בחדשות ערוץ 12, בכירי משרד הבריאות סבורים שרעיון זה איננו "על השולחן".

בתדרוך לתקשורת שקיים אתמול (ב') המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הוא התייחס בין השאר לצמצום פעילות בכמה בתי חולים, דוגמת המרכז הרפואי לגליל בנהריה שמנהלו הודיע שהורה לעצור קליטת חולי קורונה עקב עומס כבד וגם משום שעובדים רבים מבית החולים נכנסו לבידוד וביניהם גם כאלה שנטלו חלק בחתונות המוניות שהתקיימו ביישובים ערביים בצפון הארץ והתברר שהיו ביניהם חולים.

פרופ' גרוטו אמר: "כרגע לא נדרש צמצום בפעילויות אבל דנים בכך ומקיימים הערכת מצב יומית. אין הנחיה אבל יש מקומות שצמצמו פעילות מכורח הנסיבות, לא באופן יזום".

בהתייחסו ליעדי משרד הבריאות בתקופת הסגר, אמר  פרופ' גרוטו: "קיימים שלושה מרכיבים. האחד קשור במפקדת אלון, הגוף שהקים פיקוד העורף לביצוע התחקור האפידמיולוגי לשם קטיעת שרשרת הדבקה. אנחנו יודעים שהם נערכים לפעילות מלאה בסוף הסגר בן שלושה השבועות שייכנס לתוקף ביום שישי, ולעשות את זה טוב. המרכיב השני הוא הפעלת תכנית הרמזור שאליה נחזור באופן הדרגתי מיד לאחר הסגר. השלישי קשור בנושא עליו עובדים מתחילת האירוע: הגדלת כוח האדם במערכת. הרבה רופאים ואחיות יסיימו בקרוב את הלימודים והבחינות והם ירעננו את הצוותים שבבתי החולים".

בשלב זה, הודה פרופ' גרוטו, בתי החולים שבצפון וגם בירושלים שמתמלאים בחולים מעבירים מטופלים לבתי חולים במרכז הארץ. "יש כיום כ-35 אלף חולי קורונה פעילים, ביניהם יש יותר מ-1,000 מאושפזים בבתי החולים הכלליים ועוד 700 במערך הגריאטרי. צריך לזכור שכל חולה עלול להידרדר ולהגיע עד תמותה.

"הרופאים מתמודדים עם מחלה חדשה שיש לה סיבוכים כמו פגיעה בשריר הלב. רואים חולים צעירים שמגיעים למצב קשה ולסיבוכים. המחלה מתפשטת בכל הארץ ואם לא נעצור את התפשטותה המצב יתדרדר. עלול להיות מצב שחולה לב שיגיע לבית החולים לא יקבל את מלוא הטיפול הראוי בגלל התפוסה של בית החולים במטופלי הקורונה".

.

נושאים קשורים:  פרופ' איתמר גרוטו,  חדשות,  קורונה,  כוח אדם רפואי,  ישראל כ"ץ,  שיעורי תפוסה
תגובות

ממתין כעת שעה שלמה בחום יוקד לבדיקת קורונה במתחם הדריב אין בגני יהושע. שירותי בריאות כללית. בדיחה עצובה. במקום ליצור כאן בדיקה מהירה למסות הממתינים הם כנראה חוסכים בתשלום לבודקים על חשבון זמן וסבל של הלקוחות שלהם. תתביישו. ביבי. היכן נציגי העולם שרוצים ללמוד מאיתנו כיצד לנהל את משבר הקורונה?