כנסים

ערב עיון בנושא: "שום דבר לא אותו דבר" - אימת הקטסטרופה, חווית המשכיות וטרנספורמציה נפשית בחיים ובטיפול

יתקיים בזום בתאריך 22 בספטמבר 2020, בין השעות 19:00-22:00

בידוד במגיפת הקורונה. אילוסטרציה

להרשמה מקוונת ומידע נוסף לחץ/י כאן
בירורים - שוש - מזכירות האיגוד טל': 03-7369051

הפריצה המפתיעה והטראומטית של המגיפה לחיינו והמשבר הבריאותי, החברתי והמנהיגותי שאנו חווים מאיימים על החוויה הפנימית של המשכיות, על תחושת הזהות המוכרת ועל חווית הקיום, ומעצימים את האמביוולנציה האנושית לנוכח שינויים. מחד גיסא, האיום הקיומי דוחף למיצוי החיים, לחיפוש חלקים אוטנטיים ומשמעותיים יותר ולעיתים לשינוי יצירתי. מאידך גיסא, מגביר את החרדה מפני השינויים המערערים את המבנים הקיימים בתוכנו ואת סביבתנו החיצונית הבטוחה.

אימת הקטסטרופה מפעילה רגשות קמאיים בעלי השפעה על עולמנו הפנימי והבין אישי, ועלולה להציף בתחושות אבל ואובדן, זעם, תסכול, ייאוש וחוסר אונים, להפעיל הגנות של אומניפוטנציה, הכחשה, דיסוציאציה, או להוביל לנוקשות, לקיבעון, להתכנסות פנימה בדיכאון. רגשות אלה יכולים להיות מופנים החוצה, לחזק את הכמיהה ל"החזקה" חיצונית, להשלכת הפחד, הכעס והייאוש, כלפי חוץ, ועם הזמן להעצים ביטויי שנאה, אכזבה ותוקפנות.

איכותה המאיימת של המציאות בחיינו עלולה לחסום את הדרך לטרנספורמציה ולצמיחה אישית וקבוצתית/ חברתית.

כיצד המצב משפיע על המטופל והמטפל בימים אלה? על המטריצה הטרנספריאלית, בחדר הטיפולים ומחוצה לו, על האפשרות להתרחשות שינויים נפשיים בטיפול? כיצד ניתן להתמודד עם השינויים הכפויים הטראומטיים, כך שיהיו פתח לחידוש ולצמיחה ולא לצניחה לקטסטרופה, לקיבעון או להרס?

בערב העיון אנחנו נתבונן בנושאים אלה מתוך התיאוריות האנליטיות השונות ומתוך הניסיון בקליניקה.

תכנית הערב:

'שגרת הקטסטרופה' – על הקלות הבלתי נסבלת של החיים ב'קפסולה'
מרצה: ד"ר יוסי טריאסט

התמוטטות, קטסטרופה ומה שביניהם
מרצה: חגית אהרוני

על צורות והתמרות של מצבי קטיעה - קליניקה ותיאוריה
מרצה: ד"ר גבי מן

כיצד משפיע איום קיומי מתמשך על היכולת להמשיך ולהתפתח ברוח תפיסות הגל השלישי של הגישה הקוגניטיבית התנהגותית, אקסיזטנציאליזם ובודהיזם.
מרצה: פרופ' דני חמיאל

פאנל בהשתתפות המרצים והמשתתפים

נושאים קשורים:  כנסים
תגובות