קורונה בישראל

תחזית קשה של חוקרי העברית: עלייה חדה בחולים קשה ובמתים בזמן הקרוב

מומחי האוניברסיטה העברית צופים הגעה לסף ספיקה במערכת הבריאות בימים הקרובים, ללא תלות בסגר | ההמלצה: למנוע הדבקה בין דורית בחגים והתכנסויות ללא החרגות כלשהן

"מי שמטפל בחולים הללו הם צוותי המיון, הפנימיות וטיפול נמרץ. הצוות הזה לא קיבל ולא מקבל, לא לקח ולא ייקח כספי שר"פ. אלה הרופאים, האחיות וטכנאי ההנשמה שלא דופקים שעות כדי לצאת מוקדם לקיצורי תורים, לססיות ולמרפאות פרטיות". צילום: יוסי זליגר/ פלאש 90

חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים ו"הדסה", המנטרים באופן יומי את מצב התחלואה בישראל, פרסמו היום (ה') דו"ח חדש, שצופה עלייה משמעותית בנדבקים, בחולים במצב קשה עד בינוני ובתמותה בימים הקרובים, בעיקר בשל הסכנה של הדבקה בין דורית מואצת בחגים. לפי החוקרים, התמותה הצפויה בתרחישי סגר ריאליים היא של 1,000 עד 2,500 מתים נוספים. לאור הנתונים, הגעה לסף הספיקה של מערכת הבריאות צפויה בזמן הקרוב, ללא תלות בסגר המתוכנן. החוקרים טוענים כי חובה לממש סגר יעיל על מנת למנוע חריגה ממספרים אלו ויש למנוע התכנסויות ללא החרגות.

לפי הדו"ח, עד עתה המספר עולה בהתאם למודל האופטימי של התחלואה, כפי שצפוי עקב מיקוד הדבקה באוכלוסיה צעירה, אך בימים האחרונים חלה האצה בקצב העלייה של החולים קשה.

לדברי החוקרים, "ההדבקה המאותרת מייצגת היטב את התפשטות המחלה וצפויה להתבטא בתחלואה הקשה. הגעה לסף הספיקה של מערכת הבריאות צפויה בזמן הקרוב, וללא תלות בסגר המתוכנן. הערכה קדימה של השפעת סגר יעיל, המבוססת על יעילות סגר פסח וסגרים באוסטרליה ואוסטריה, מאפשרת צפי לתרחישים אפשריים".

יש לציין שניתוח הנתונים בדו"ח מבוסס על שימור יכולת הטיפול במערכת הבריאות וללא פריצת תכנית מגן אבות ואמהות. החוקרים ממליצים למקד מאמצים בשימור יכולות אלו, להדגיש את הקריטיות של מניעת הדבקה בין דורית שתאפשר ירידה מתחת למספרי התמותה המתוארים; למנוע התכנסויות ללא החרגות כלשהן ולפעול ליישום ולהפעלת מערך אפדימיולוגי מהיר החיוני ליציאה וצפוי לסייע בהקטנת הנזק הצפוי.

נושאים קשורים:  סגר,  האוניברסיטה העברית,  חדשות,  חולים קשים,  תחלואת קורונה
תגובות
18.09.2020, 11:40

כעת אנחנו חווים את השלב האקספוננציאלי. דיברנו עליו הרבה כל חודשי מרץ אפריל ולא השכלנו להבינו כלל בחודשים מאי - יוני. מרבית המודלים המתמטיים אינם לוקחים משתנים התנהגותיים , בכלל זה את משתנה ההדחקה. בברכת שנה טובה ובריאה לכולנו ולכל באי עולם.

אנונימי/ת
19.09.2020, 11:49

כאשר אין הציבור בהנהגה,מה הפלא שאין ציות לכללים.
הגענו לשלב שרק תמונות מפחידות יואילו כאלה שהיו באיטליה,עצוב אבל ההכחשה והמחשבה שלי זה לא יקרה מסכנת את כולנו.אין כבר ערבות הדדית.הממשלה הזאת חייבת לקחת אחריות ולהתפטר לאלתר,ככה זה כשנכשלים במלחמה.

אנונימי/ת
19.09.2020, 11:51

תקון מילה שנשמטה בטעות ,כאשר אין אמון הציבור בהנהגה

אנונימי/ת
19.09.2020, 11:57

חייבים הסברה בקרב הצעירים שהם האוכלוסיית שבהכחשה שאין לספור רק את המתים,יש לדעת שמדובר במחלה קשה המשליכה לטווח ארוך,וכוח האדם במערכת האישפוז לא יוכלו לעמוד איתנים
לאורך זמן.שלא נדבר על חוסר בציוד חיוני.
השמיכה קצרה מאד.
ייבשו את מערכת הבריאות שנים וכעת ניתן בברור לראות זאת.השיקום ארוך טוול