מחקרים - נגיף הקורונה

מחקר חדש ב-nature: קרוב ל-70% מנשאי הנגיף לא העבירו אותו לאחרים

אירועים חברתיים כחתונות והתקהלויות במסעדות ובברים חוללו את צבירי ההדבקות העיקריים בהונג קונג, יותר מאשר במסגרת פנימית של בתי אב

מגיפת הקורונה בהונג קונג. צילום: Yung Chi Wai Derek

מפיצי-על, super-spreaders, של נגיף הקורונה מרתקים אליהם שוב את תשומת הלב של חוקרים שמנסים לאפיין את התופעה. מחקר חדש, שפורסם בשבוע שעבר ב-Nature, התמקד במה שהתרחש בהונג קונג. מחברי הדו"ח ציינו כי קרוב ל-70% מנשאי הנגיף לא העבירו אותו לאחרים. 19% ממקרי ההידבקות בנגיף גרמו להפצתו בקרב 80% מכלל הנדבקים במסגרת העברה מקומית שבה כל נדבק מפיץ את הנגיף בסביבתו לקבוצה גדולה של אנשים שנמצאים במגע כלשהו עימו ולידו.

על פי הדו"ח, אירועים חברתיים כחתונות והתקהלויות במסעדות ובברים חוללו את צבירי ההדבקות העיקריים, יותר מאשר במסגרת פנימית של בתי אב.

את הדו"ח הכין צוות מאוניברסיטת הונג קונג יחד עם עמיתים מאוסטרליה. הצוות ביצע תחקור אפידמיולוגי לגבי 1,038 מקרי הדבקה שהיו בהונג קונג ולא נגרמו עקב יבוא הנגיף ממדינה אחרת. התברר שמפיץ-על הוא בדרך כלל אחד המדביק לפחות שישה אנשים שסביבו בנגיף, אבל במקרים שלגביהם בוצע ניתוח הנתונים הקפדני הזה הוברר שהיו מקרים שנדבק אחד העביר את הנגיף "שלו" לקבוצה גדולה יותר.

כך התברר שמוזיקאים שקיימו סבב הופעות בארבעה ברים שונים הפיצו את הנגיף בתוך צבירים של אנשים שנכחו במקומות אלה וגרמו ל-106 מקרי הידבקות. לא ברור מי מהמוזיקאים היה נשא והאם מדובר ביותר מאחד מהם.  כמו כן התברר שנזיר אחד, שהיה חולה אך ללא תסמינים, הדביק בבית תפילה ובמקדש בודהיסטי לפחות 19 אנשים שהיו לידו. בארבעה מקרי הפצה של הנגיף נדבקו 309 אנשים.

נושאים קשורים:  קורונה,  מפיצי על,  הונג-קונג,  חדשות,  מחקרים
תגובות