קורונה בישראל

פרופ' רוטשטיין הסביר את חופשתו ביוון ב"מחאה נגד סגר מיותר והרסני"

לאחר שהוטחה נגדו ביקורת על חופשתו הפרטית ביוון, פנה מנכ"ל "הדסה" במכתב הסבר לעובדי בית החולים: "אירוע הקורונה מתארך ויש לתת לצוותים אפשרות להתרענן ולנשום אוויר צח"

פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל "הדסה". "להקים שלוחה של בית החולים כמעצמה רפואית באיחוד האמירויות". צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מנכ"ל בית החולים הדסה עין כרם, פרופ' זאב רוטשטיין, הסביר אתמול (ג') את סיבת טיסתו לחופשה משפחתית ביוון בחול המועד סוכות, עליה נמתחה ביקורת גם מצד בכירים בבית החולים. הוא הסביר זאת במייל לעובדי בית החולים, לפי דיווח של רוני לינדר מ"דה מרקר".

בין השאר כתב לצוות העובדים: "גם אני בן אדם וגם אני זקוק לחופשת התרעננות. לצערי, תקנות מצב החירום הגוזרות על כולנו סגר דרקוני אינן מאפשרות התקהלות משפחה בבית או במקום נופש אחר בארץ. מובן שהייתי מעדיף חופשה משפחתית בראש העין בה אני מתגורר, או לנפוש בצוותא בצפון או באילת המרוסקת, מה שבטח היה מזכה אותי בכותרת של מפר חוק או תקנות - אז בחרתי אחרת".

רוטשטיין טען: "הנסיעה שלי היא בעצם צעד מחאה - סוג של התרסה מול סגר כללי ומיותר ההורס את החברה והכלכלה ופוגע במשפחתיות, מול השקפתי המקצועית שאפשר גם אחרת. בחרתי בימי חול המועד שבהם יש ירידה משמעותית בעומס הכולל של בתי החולים וממילא אין גורמים חיצוניים או ממשלתיים בעבודה".

על הטענה נגד נסיעתו שמהווה דוגמה אישית שלילית השיב: "העומס המוטל על צוותי 'הדסה' הוא אמיתי וקשה, אבל כשאנו מסתכלים על כל אירוע הקורונה המתארך כבר לעשרה חודשים, אנו מבינים שצריכים להיכנס ל'שגרת מלחמה', שבה אנו נותנים אפשרות לצוותים להתרענן, לנשום אוויר צח ומשפחתי, כי המערכה לא הסתיימה וגנרל חורף עם התחלואה הכפולה עוד עומד בפתח ומאתגר את כולנו".

נושאים קשורים:  פרופ' זאב רוטשטיין,  חופשה ביוון,  קורונה,  סגר,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
15.10.2020, 00:11

פרופ' זאב רוטשטיין הוא אדם משכמו ומעלה אבל בכל מה שקשור לקורונה הוא טועה ומטעה פעם אחר פעם טעויות חמורות..
בתחילת משבר הקורונה הוא זלזל בקורונה וטען שאין שום מקום לדאגה וזה כמו שפעת רגילה
ב 18.5.2020 נשאל הפרופ' האם מזג האויר החם יעצור את הנגיף והשיב: "אני מפחד מהטמפרטורות הקרות מכיוון שהווירוס יותר ערני. בתקופה הזו (בקיץ) אתה תראה שהסטטיסטיקה תהיה מעט מאוד הדבקות יחסית להדבקות קודמות"
הטענה האבסורדית הזו הוכחה כשטות גמורה בגל השני שהכה בעוצמה רבה יותר מהגל הראשון על אף כל עומסי החום שליוו אותו
ב 12.06.20 אמר הפרופ' לניסים משעל וגיא פלג ברדיו 103fm "ככל שאנחנו מתקדמים בלוח הזמן, וככל שיש יותר ויותר חולים בקורונה, אנחנו מקטינים את היכולת של הווירוס להתפשט כמו משוגע, כמו שהיה בהתחלה. בואו נפסיק לדבר על גל ב', כי אני לא חושב שיש עדות כלשהי לגל ב"
היום אנחנו יודעים בוודאות שככל שיש יותר חולים אנחנו ממש לא מקטינים את היכולת של הווירוס להתפשט כמו משוגע. אולי בדיוק להיפך, ואנחנו גם כמובן יודעים שהיה גל ב'

אנונימי/ת
15.10.2020, 10:30

בתחילת הדרך אף אחד לא ידע הרבה על הנגיף.
הפרופסור טעה כמו עוד הרבה אחרים שטעו.
לפחות כשהתבררו העובדות הוא לא התעקש להחזיק בהן כמו יורם לס ויתר מכחישי הקורונה.

הפרופסור צודק בכל מילה. זכותו לנוח. די עם הצדקנות.

אנונימי/ת
16.10.2020, 10:25

זכותו לנוח ולצאת במטוס פרטי ולהסביר ככל אוות נפשו . אם היה מארגן לרופאי הדסה טיסות לחו"ל , שולח אחיות נבחרות למנוחה ביון הייתי מבין , אהבל יש איסור על רופאים לצאת מהארץ.... אולי הייתה עליו מצוות הרבי שיצא לנפוש כדי שיוכל להמשיך ולפקח על טיפולי בית במאה שערים

אנונימי/ת
16.10.2020, 14:33

מסכים

אנונימי/ת
18.10.2020, 22:25

ממשיך את המסורת הידועה שלו: להשתין מהמקפצה (ושכולם יקפצו)