חדשות

מעבדה ייעודית לחקירת מחלות מתפרצות תוקם ב"אסותא-אשדוד"

תרומה בסך מיליון דולר תאפשר את הפעלת המעבדה החדשה לאיתור מחלות מתפרצות מתוך מטרה לזהות ולחקור נגיפים עתידיים

עובד מעבדת נגיפים, חוקר. אילוסטרציה.

על רקע שנת הקורונה, הולכות ונשלמות ההכנות בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד לפתיחתה של המעבדה הייעודית לחקר ואבחון מחלות מתפרצות. המעבדה היא ייחודית בנוף המעבדות הרפואיות בישראל, בכך שכל תכליתה יוקדש לחקר ויישום זיהוי מהיר של מחלות מתפרצות.

בראש המעבדה יעמוד ד"ר נדב שורק, כיום ממלא מקום מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה קלינית בבית החולים, בוגר לימודי פוסט דוקטורט מאוניברסיטת ברקלי ודוקטורט בביולוגיה מאוניברסיטת תל אביב.

פתיחתה של המעבדה התאפשרה הודות לתרומה בגובה מיליון דולר שהתקבלה דרך קרן היסוד. התורם ביקש להישאר אנונימי אך דרש כי התרומה תוקדש לחקר מחלות מתפרצות.

מנכ"ל "אסותא-אשדוד", ד"ר ארז ברנבוים: "לקחי השנה האחרונה מלמדים אותנו כי עלינו לעשות את מירב המאמצים להיות מוכנים לכל תרחיש של מגיפה חדשה מתפרצת. המעבדה הוקמה לצורך איתור מחלות מתפרצות מתוך מטרה לזהות ולחקור נגיפים עתידיים. האפשרות שניתפס פעם נוספת לא מוכנים איננה אופציה".

ד"ר נדב סורק, ראש המעבדה לחקירת מחלות מתפרצות, "אסותא-אשדוד". "להיות תמיד עם היד על הדופק"

מנהל המעבדה, ד"ר שורק, הוסיף: "הקמת המעבדה תאפשר לנו להיות תמיד עם היד על הדופק. מוכנות היא שם המפתח, והמעבדה החדשה תתמקד בסריקה של התפרצויות של פתוגנים, חיידקים ווירוסים בעיקר. הרעיון הבסיסי הוא כל הזמן לפתח בדיקות כנגד פתוגנים קיימים וחדשים אשר יוכלו לשמש אותנו במקרה של התפרצות.

"במהלך התפרצות הקורונה המעבדה היתה צריכה להתחיל בלי ידע מקדים וללא בדיקה קיימת ולעלות בפרק זמן קצר מאוד, מאפס בדיקות ביום לאלפי בדיקות ביום. באמצעות היכולות המתקדמות במעבדה החדשה נוכל לצמצם את פרק הזמן ההתחלתי ולתמוך במערך ביצוע הבדיקות, הן בפן המחקרי והן בפן הביצועי".

נושאים קשורים:  ד"ר נדב שורק,  ד"ר ארז ברנבוים,  מחלות מתפרצות,  מעבדה,  חדשות
תגובות