חדשות

בת 43 מהצפון חזרה לחיים אחרי כ-50 שוקים חשמליים

תושבת הצפון, שסבלה מהפרעת קצב ראשונית והוגדרה במצב קריטי עם סכנה משמעותית לחייה, ניצלה לאחר שעברה כ-50 שוקים חשמליים וחוברה למכונת אקמו ב"פדה פוריה"

המטופלת (שנייה משמאל) והצוות המטפל ב"פדה פוריה". צילום: דוברות בית החולים

אישה בת 43, תושבת הצפון, שסבלה מהפרעת קצב ראשונית והוגדרה במצב קריטי עם סכנה משמעותית לחייה, ניצלה לאחר שעברה כ-50 שוקים חשמליים וחוברה למכונת אקמו בבית החולים פדה פוריה שליד טבריה.

תגריד אבו עיד, תושבת ואדי חמאם, היתה בשעות הבוקר המוקדמות כשלפתע איבדה את ההכרה. בעלה, שמצא אותה על הרצפה מעולפת, קרא לרופא ואחות מהכפר שהתחילו לבצע בה החייאה בבית והזעיקו את מד"א. צוות מד"א המשיך לבצע החייאה תוך מתן שוקים חשמליים, והעבירה למלר"ד המרכז הרפואי פדה-פוריה, שם המשיכו במאמצי ההחייאה במהלכם קיבלה 40 שוקים חשמליים נוספים.

ד"ר עידו בירתי, מנהל מערך הלב במרכז הרפואי, תיאר את הרגעים הדרמטיים: "בשל הפרעה חשמלית שגרמה להישנות של דום לב, חיברנו אותה לאקמו תוך כדי החייאה. היא היתה למעשה בדום לב ממושך, מצבה היה ממש קריטי עם סכנה משמעותית לחייה והכנו כבר את המשפחה לתסריט הגרוע מכל".

ד"ר איברהים מרעי, מנהל היחידה להפרעות קצב הוסיף: "בצנתור התברר שהעורקים שלה במצב תקין. לאור ממצאי הצנתור ההשערה שעלתה היתה שמדובר בהפרעת קצב ראשונית. מדובר במצב נדיר של הפרעה חשמלית שבו החולה לא מגיבה לטיפול המוכר בהפרעת קצב ולרוב מסתיים במוות פתאומי בגיל צעיר. לשמחתנו, אחרי יומיים, במהלכם תגריד טופלה באקמו, הלב הצליח להשתקם לחלוטין ויכולנו לגמול אותה ממכשיר האקמו. מספר ימים לאחר מכן, השתלנו לה דפיברילטור, אך מה שהציל אותה היה החיבור לאקמו שהחליף את פעילות הלב כי היא לא הגיבה לטיפול התרופתי הקונבנציונלי ונזקקה לתכשיר תרופתי שנדיר שמשתמשים בו".

מוחמד אטרש, אח אחראי טיפול נמרץ לב, סיכם: "מרגש אותנו לראות מטופל שכנגד כל הסיכויים משתחרר מבית החולים כשהוא על הרגלים ומחייך".

נושאים קשורים:  ד"ר עידו בירתי,  החייאה,  ד"ר איברהים מרעי,  אקמו,  הפרעת קצב לב,  חדשות,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות
05.04.2021, 22:22

כל הכבוד לצוות המסור! כל בכבוד ד''ר מרעי! רופא משכמו ומעלה

05.04.2021, 23:15

כל הכבוד על הצלת החיים! חזק ואמץ לד״ר מרעי ולצוות כולו

אנונימי/ת
05.04.2021, 23:27

כל הכבוד לדר מרעי והאחים מוחמד וסמאח חטיב