חדשות

בשורה לתושבי הצפון: מכון שיקום ריאות חדש במרכז הרפואי פדה-פוריה

מטופלים במחלות ריאה, שנאלצו עד כה להיטלטל ולנסוע מרחקים כדי לקבל מענה שיקומי לבעיותיהם, זוכים עתה לתכניות אימון מותאמות אישית קרוב לבית

קלרה בן משה, חולת COPD, במכון שיקום ריאות ב"פדה-פוריה". "האופציה שהיתה לנו היא לנסוע לתל אביב פעמיים בשבוע". צילום: דוברות בית החולים

לאחרונה נפתח במרכז הרפואי פדה-פוריה מכון חדש לשיקום ריאות. מכון השיקום נותן מענה לחולים במחלת ה-COPD ומחלות ריאה נוספות אשר גורמות לתסמינים נשימתיים כגון קוצר נשימה, שיעול והגבלה ביכולת למאמץ גופני.

ד"ר קלאודיה סימסולו, המנהלת הרפואית של מכון שיקום הריאות: אין ספק שזה שירות חיוני מאוד שהיה חסר בצפון. יש שיקום ריאות בחיפה, אבל כשהצענו לחולים לנסוע פעמיים בשבוע לשיקום בחיפה, הם התקשו לעשות את זה ורבים ויתרו. חשוב להבין שטיפול בשיקום משפר סיבולת  למאמץ, מוריד תחלואה, מונע אשפוזים ומשפר בצורה משמעותית את מצב רוחו ואת מצבו הנפשי של החולה".

עופר רוקמן רומנו, מנהלת שירות פיזיותרפיה, מציינת: "בנינו תכנית אימון מותאמת לכל מטופל אשר מסתמכת על הפרמטרים האישיים שלו. האימון בנוי מתרגול אירובי, אימון לחיזוק השרירים, תרגול נשימתי וכלים להתמודדות עם קוצר נשימה". תכנית הטיפולים כוללת 24 מפגשים של 50 דקות. המטופלים מגיעים בקבוצות של חמישה לכל מפגש ומלווים על ידי צוות מכון השיקום שמורכב מצוות רב מקצועי: אחות שיקום, פיזיותרפיסטים, מדריך אימון גופני משקם ועו"ס.

ד"ר סימסולו מוסיפה: "מרגש אותי לראות מטופלים שאני מלווה כבר שנים, שאחרי מספר מפגשים בודדים מספרים על שיפור בתפקוד היומיומי ומדווחים שהם מצליחים ללכת למרחקים יותר ארוכים ונעזרים פחות בחמצן במהלך היום. התחושה של קוצר נשימה היא נוראית, אדם שסובל מקוצר נשימה אחרי פעולה כלשהי פשוט יימנע מלעשות את הפעולה. לכן חשוב לתת להם עידוד ותמיכה ולשבור את המעגל הזה".

קלרה בן משה (63), שחלתה לפני כחמש שנים ב-COPD, סיפרה: "זה שינוי אדיר! אני כל כך שמחה שפתחו כאן שיקום ריאות. האופציה שהיתה לנו היתה לנסוע לתל אביב פעמיים בשבוע. אני גרה בעין גב ולא עמדתי בזה! המכון בפוריה ממש הציל אותי".

נושאים קשורים:  ד"ר קלאודיה סימסולו,  שיקום ריאות,  COPD,  חדשות,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות
14.06.2021, 19:25

מזה כמה זמן התרופה אושרה לשימוש