מחקרים-Covid-19

פחות ממחצית מחולי לימפומה שחוסנו לקורונה פיתחו תגובה נאותה 

מחקר שנערך ב"מרכז דוידוף" בבית החולים בילינסון יחד עם חוקרים מרמב"ם העלה כי רק כ-49% מחולי סרטן לימפומה פיתחו תגובה לחיסון נגד קורונה שאותו קיבלו. ממצאי המחקר יתפרסמו בכתב העת Haematologica

חיסון לקורונה. אילוסטרציה

את המחקר הובילה ד״ר רונית גוריון, מנהלת שירות המטו-אונקולוגי אמבולטורי בבילינסון, יחד עם ד"ר נתי הורביץ וד"ר שמרית רינגלשטיין מרמב״ם. בבדיקה סרולוגית שנעשתה ל-160 חולים לחיסון בסרטן לימפומה – ביניהם חולים עם מחלה פעילה ואחרים עם מחלה בהפוגה, שחוסנו.

מ"בילינסון נמסר: 60% מהנבדקים טופלו בנוגדן antiCD 20 עם או בלי כימותרפיה. כלל החולים קיבלו שתי מנות חיסון נגד נגיף הקורונה. חודש לאחר קבלת מנת החיסון השנייה, בוצעה בדיקה סרולוגית ובה נמצא כי 49% מהנבדקים לא פיתחו תגובה סרולוגית. מרבית אלו שלא הגיבו לחיסון טופלו בנוגדני antiCD 20. מתוצאות המחקר עולה כי עבור חולי הלימפומה, הקורונה עדיין לא הסתיימה מאחר שאצל חלק ניכר מהמקרים החיסון של פייזר לא מגן עליהם.

ד"ר גוריון מסרה: "למרות שלעתים נדמה כי הקורונה מאחורינו, היא עדיין כאן, במיוחד עבור חולי סרטן לימפומה. כפי שהראו תוצאות המחקר הם מתקשים לפתח נוגדנים. זה מחקר שלתוצאותיו השלכות רבות על החולים. עדיין לא ברור האם מתן מנת חיסון שלישית יהיה הפתרון הרלוונטי עבור החולים הללו אבל ההמלצה שלנו היא לחכות 12-6 חודשים ממתן הנוגדן antiCD 20 עד לקבלת מנת החיסון".

נושאים קשורים:  חדשות,  לימפומה,  מרכז דוידוף,  המרכז הרפואי "בילינסון",  בית החולים רמב"ם,  ד"ר רונית גוריון,  חיסון לקורונה
תגובות