חדשות

התקנים הזמניים לרופאים, לאחיות ולעובדי מינהל ומשק יקובעו

בעקבות החלטת הממשלה להאריך את תוקף התקנים הזמניים שניתנו בתקופת הקורונה לבתי החולים הממשלתיים, הופסקה שביתת עובדי המשק והמינהל ל-45 יום כדי לאפשר לשרים ולאוצר לממש ההתחייבות

הפגנת עובדי מינהל ומשק ב"שיבא". הלחץ עשה את שלו: שר הבריאות הורה להמשיך את העסקת העובדים. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

במסגרת הצעת תקציב המדינה לשנה הקרובה, שתוגש לאישור הממשלה ואחריו לאישור הכנסת, יקובעו ויעוגנו כלל התקנים שניתנו במהלך משבר הקורונה: 600 תקנים לרופאים ולרופאות, 2,050 לאחים ואחיות וכ-700 לעובדים נוספים במערכת הבריאות ובכלל זה עובדי מינהל ומשק. כך החליטה הממשלה בישיבה מיוחדת שהתקיימה שלשום (ו'). בעקבות זאת סוכם עם עובדי המינהל והמשק על הפסקת השביתה למשך 45 יום כדי לאפשר לממשלה לממש את ההתחייבות הזאת.

בתגובה להחלטה מסר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי: "אני מברך על החלטת הממשלה להאריך את תוקף התקנים הזמניים שניתנו, עד שיהיו תקנים קבועים במסגרת תקציב המדינה המתגבש בימים אלה. זה צעד חשוב בכיוון הנכון".

עוד אמר פרופ' חגי: "דרשנו מהרגע הראשון להפוך את התקנים האלה לקבועים, משום שידענו עד כמה הם חיוניים – וכל זאת עוד הרבה לפני שפרץ משבר הקורונה. יש לברך על כך שהממשלה החדשה פועלת על פי קווי היסוד שהיא עצמה אימצה לחיזוק מערכת הבריאות. אני מודה באופן אישי לשר הבריאות הורוביץ על הנחישות שגילה בעניין הזה".

פרופ' חגי הוסיף: "בתחילת מאי נאלצנו לפתוח בשביתה כחלק מהמאבק לשמירת התקנים. כולי תקווה שלא ניאלץ להשתמש בעתיד בצעדים ארגוניים מסוג זה על עניינים שהם מעל הכל אינטרס ציבורי מובהק".

בשבוע שעבר שבתו עובדי המינהל והמשק בבתי החולים במשך שלושה ימים. בתי החולים הפיצו לתקשורת תמונות שהמחישו את מחירה הכבד של השביתה. יו"ר ההסתדרות הכללית ארנון בן-דוד אף איים להרחיבה לסקטורים נוספים במערכת הבריאות ובמגזר הציבורי, אם הממשלה לא תחדש ומיד את התקנים הזמניים ובהמשך תקבע אותם בבסיס התקציב הבא.

הלחץ עשה את שלו: שר הבריאות הורה להמשיך את העסקת העובדים. נציב שירות המדינה הורה למנהלי בתי החולים שלא לפטר את עובדי המינהל והמשק שנוספו בתקופת הקורונה, וזאת לאחר שניתן אישור מהממונה על השכר באוצר. במקביל סיכמו השר הורוביץ ויו"ר ההסתדרות בר-דוד כי במסגרת דיוני תקציב המדינה הקרוב ייבחנו קביעת תקן מחייב לעובדי מינהל ומשק וכן שיפור בשכרם.

יו"ר הוועד הארצי של עובדי המינהל והמשק וכוחות העזר בבתי החולים הממשלתיים, אלי בדש, אמר: "אני מתנצל בפני החולים והצוותים הרפואיים על עוגמת הנפש שנגרמה בגלל השביתה, אבל לא הייתה לנו ברירה אחרת. גם משרדי האוצר והבריאות צריכים להתנצל. הם מפקירים אותנו כבר שנים ארוכות. למעשה, חסרים 1,000 עובדים לתפעול מיטבי של המערכת".

נושאים קשורים:  עובדי מינהל ומשק,  חדשות,  שביתה,  תקנים,  כוח אדם,  בתי חולים,  פרופ' ציון חגי
תגובות