COVID-19 עולמי

"פייזר" דוחפת לקבלת אישור מלא לחיסון ילדים מגיל חצי שנה

חברת התרופות פרסמה את הלו"ז שלה לקבלה הדרגתית של אישורי השימוש בחיסוני הקורונה לקבוצות הגיל שבין חצי שנה ועד גיל 11

חיסונים לילדים. צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

חברת פייזר, שפיתחה עם "ביונטק" הגרמנית את תרכיב החיסון לקורונה, הודיעה בסוף השבוע כי על פי הערכתה, הניסויים בתרכיב החיסון בקרב פעוטות וילדים בגילאים הצעירים יסתיימו בחודשים הקרובים ובהדרגה תקבל החברה אישור שימוש בחיסונים אלה לקבוצות הגיל הצעירות. על הודעת החברה דיווחה רשתNBC  האמריקאית.

לקראת תחילת 2022, הבקשות ל-FDA לקבלת אישור השימוש – עדיין בהגדרת אישור חירום זמני – עשויות להיות במעמד אישור מלא. לפי הלו"ז של "פייזר": נתוני הניסוי שהיא מבצעת עתה בקרב בני 11-5 צפויים להתקבל בחודש ספטמבר וכאשר אלה יהיו בידי הנהלת החברה, תוגש הבקשה ל-FDA .

בשלב הבא, תוצאות הניסוי בקרב פעוטות וילדים בני 5-2 שנים צפויות להגיע לאחר מכן ולקראת אוקטובר-נובמבר גם יגיעו התוצאות עבור בני חצי שנה עד שנתיים. גם "מודרנה" עורכת עתה ניסויים בקבוצות הגיל הללו.

ב"פייזר" סבורים כי המצב הנוכחי שבו אישור השימוש בתרכיב החיסון הוא במעמד של אישור חירום תורם להססנות ולחששות של הורי ילדים ואם האישור שינתן יהיה מלא, יהיו יותר מתחסנים צעירים באוכלוסיה.

ידוע כי ה-FDA דורשת מהחברות שמבצעות את הניסויים הללו לבצע מעקב בטיחות במשך 6-4 חודשים, במיוחד כשמדובר בילדים מתחת לגיל 12. עד כה ניתנו לחברה אישורים לחיסונים עבור בני 11 ומעלה ובכלל זה לקבוצות הגיל המבוגר.

בדיווח של NBC נאמר כי ד"ר באדי קריץ', מבכירי החוקרים בניסויים הקליניים של "מודרנה", הכוללים עתה גם ילדים עד גיל 6 חודשים, מעריך שקבלת הנתונים בדבר בטיחות ומועילות החיסון תדרוש מעט יותר זמן. "אני לא יכול לדמיין, למעט אולי עבור ילדים בני 6 עד 11, שיהיו לנו יותר נתונים לפני השבועות המאוחרים של הסתיו הקרוב. הניסויים בבני 5 ומטה דורשים יותר זמן".

בשבוע שעבר הוכנה באגף האפידמיולוגיה של משרד הבריאות טיוטת הצעה למתן חיסון לילדים בני 11-5 אבל בשלב זה רק לאלה מהם הסובלים ממחלות רקע. כלומר, החיסון כנראה לא יומלץ, לפחות בנקודת הזמן הזאת, עבור כלל הילדים אלא רק עבור ילדים ב"מצבים מיוחדים" כאשר יש סבירות גבוהה כי אם יידבקו יהיו חולים במצב קשה.

נושאים קשורים:  חיסון ילדים,  FDA,  אישור ה-FDA,  חברת "פייזר",  מודרנה,  19-COVID,  חדשות,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
20.07.2021, 11:40

מישהו בעולם צריך להרגיע את פייזר.