COVID-19 בישראל

מהבוקר: חובת מסיכות במרחב הפתוח בהתקהלות של 100 איש ויותר

תקנות התו הירוק הורחבו מהבוקר: מי שלא התחסן יורשה להיכנס למתחמים הפועלים על פי תקנות התו הירוק רק עם הצגת בדיקה מהירה שנעשתה עד 24 שעות קודם לכן

תו ירוק. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

מהבוקר (א') יחולו תקנות התו הירוק המורחבות שאושרו בסוף השבוע בקבינט הקורונה. התקנות יחולו מעתה, בכל כמות של משתתפים, על אולמות וגני אירועים, כנסים, אירועי תרבות וספורט, בישיבה בבתי אוכל, מכוני כושר וסטודיו, בתי מלון, בתי קולנוע ובבתי תפילה שבהם מעל 50 מתפללים. תתאפשר כניסה לכל המתחמים הללו רק למחוסנים ומחלימים או בהצגת תוצאת בדיקת קורונה שלילית. תקנות אלו חלות מעתה על בני 12 ומעלה אבל מיום ו' 20 באוגוסט על כל גיל.

כמו כן נקבע כי מי שלא התחסן יורשה להיכנס למתחמים הפועלים על פי תקנות התו הירוק וגם לאולמות שמחה רק עם הצגת בדיקה מהירה שנעשתה עד 24 שעות לפני מועד האירוע. בנוסף, מהיום גם נאסר על הורי מתגייסים ללוות את ילדיהם לתוך לשכת הגיוס.

כמו כן חלה מהבוקר חובה לעטות מסיכות גם בחללים פתוחים בהתקהלות של 100 אנשים ויותר. משרדי הממשלה עוברים למתכונת עבודה בהיקף של 50% נוכחות במשרד. מנכ"ל המשרד יהיה רשאי לבצע התאמות במקרים חריגים. גם למגזר הפרטי מומלץ לעבור למתכונת עבודה מהבית.

כן חלה חובת בידוד למבוגר מחוסן המטפל בקטין שגילו מתחת לגיל 12 או בחסר ישע שהתגלה כמאומת לנגיף.

במהלך היום גם תתפרסם ההחמרה בכללי הכניסה והיציאה מהארץ ותעודכן לשבוע הקרוב הרשימה המפורטת של המדינות בהתאם לתחלואה בהן.

נושאים קשורים:  תו ירוק,  מסיכות,  בידוד,  חדשות,  19-COVID,  בדיקת קורונה
תגובות