COVID-19 בישראל

מיום שני הבא: חובת בידוד מלא לשבים מרוב מדינות העולם

בתכנית הסיווג של ישראל עבור הטסים או השבים מחו"ל לא תהיינה יותר "מדינות ירוקות" - החוזרים מרוב היעדים בעולם יידרשו לבידוד מלא של שבוע, גם אם הם מחוסנים

נוסעים בנמל התעופה בן גוריון. צילום: פלאש 90

קבינט הקורונה החליט אמש (א') כי מעתה אין יותר "מדינות ירוקות" בתכנית הסיווג של ישראל עבור הטסים או השבים מחו"ל. ועדת החוקה של הכנסת אמורה לאשר היום את המדיניות החדשה ולפיה החל מיום ב' הבא, 16 באוגוסט, החוזרים מרוב היעדים בעולם יצטרכו לבידוד מלא של שבוע, גם אם הם מחוסנים, אולם בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות. עד אז תימשך המדיניות הנהוגה עד היום, שאפשרה לחוזרים מקבוצה מוגדרת של מדינות בהתאם לרשימה שהוכנה במשרד הבריאות, שחזרה מהן מחייבת בבידוד של 24 שעות בלבד רק למחוסנים.

משרד הבריאות הודיע כי מעתה כל מדינות העולם יחולקו לשלוש קטגוריות בהתאם לצבעים: אדומות, שהסיכון בהן הוא מירבי, כתומות - המחייבות בידוד מלא, וצהובות שהסיכון בהן נמוך אבל גם החוזרים מהן יחויבו בבידוד.

מקור: משרד הבריאות

רשימת המדינות האדומות, שהטיסה אליהן והחזרה מהן תתאפשר רק באישור ועדת החריגים, צומצמה וכוללת עתה רק את בולגריה, ברזיל, גאורגיה, מקסיקו, ספרד וטורקיה.

מנגד, הנסיעה לעשר מדינות שהוגדרו כצהובות - אוסטריה, אוסטרליה, הונג קונג, הונגריה, טייוואן, מולדובה, ניו זילנד, סין, סינגפור וצ'כיה - תתאפשר מיום ב' הבא בתנאי שבחזרה לישראל הנוסעים המחוסנים יהיו בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית או בחלוף 24 שעות, המוקדם מביניהם. נוסעים שאינם מחוסנים יהיו חייבים בבידוד מלא.

כל המדינות האחרות, שאינן מוגדרות צהובות או אדומות מוגדרות מעתה כתומות ומחייבות בבידוד מלא, למשך שבוע.

משרד הבריאות המליץ לקבינט שאין לאפשר ללא אישור מיוחד מוועדת חריגים טיסה מהארץ לרשימה נרחבת יותר של מדינות, ובהן דרום אפריקה, בלארוס, אוזבקיסטן, בריטניה ואחרות, אולם  אולם קבינט השרים החליט על רשימת מצומצמת יותר. הודו, שהיתה חלק מהמדינות האסורות לטיסה, הוסרה מהרשימה אחרי תקופה ארוכה.

במסגרת המדיניות הקודמת סווגו מדינות העולם על פי ארבע קטגוריות: האחת - מדינות באזהרת מסע שהשבים מהן נדרשים להיכנס לבידוד בן 24 שעות אם הם מחלימים ומחוסנים ולבידוד מלא  אם אינם מחוסנים. השנייה - מדינות באזהרה חמורה שהבאים מהן נדרשו לבידוד מלא גם אם הם מחוסנים ומחלימים וגם לכאלה שאינם, והשלישית - מדינות ברמת סיכון מירבית שהיציאה אליהן מחייבת אישור ועדת חריגים וחזרה מהן דורשת בידוד מלא. כמו כן היתה גם קטגוריה שבה נכללו מדינות שהחזרה מהן לא מחייבת בידוד כלל.

מטרת משרד הבריאות בשינוי המדיניות היא לצמצם את רשימת המדינות האדומות למינימום הכרחי ובפועל להחיל את חובת הבידוד על כל הנוחתים בארץ, כולל מחוסנים ומחלימים, על מספר רב יותר של מדינות.

נושאים קשורים:  נתב"ג,  מדינות אדומות,  בידוד,  חדשות,  19-COVID,  משרד הבריאות,  תקנות,  קורונה
תגובות