COVID-19 בישראל

ראש הקבינט להתמודדות עם הקורונה: "שיאי התחלואה עוד לפנינו"

עם זאת, לדברי פרופ' בליצר, ניכרת בלימה ממשית במספר הנדבקים החדשים בני 60 פלוס | ראש הממשלה בנט קורא לציבור הערבי ללכת להתחסן

פרופ' רן בליצר. "כמעט 30% מהרפואה לא מקדמת את בריאות החולים ובמקרים רבים אף גורמת להם נזק". צילום: יובל חן

"ההדבקות בנגיף הקורונה בישראל הן מהגבוהות ביותר בעולם עתה. 100 חולים קשים חדשים מדי יום שמגיעים לאשפוז מטילים עומס עצום עם המערכת וזה מדאיג. מה שמעודד הוא שמתן המנה השלישית של החיסון בלמה את העלייה בתחלואת בני 60 ומעלה. כך אמר הבוקר (ה') פרופ' רן בליצר, ראש מערך החדשנות בשירותי בריאות כללית, העומד בראש קבינט המומחים הלאומי המייעץ להתמודדות עם הקורונה, בראיון לאטילה שומפלבי ב-ynet.

עוד אמר פרופ' בליצר: "אנחנו עומדים לשבור את השיא בתחלואה אפילו של ינואר במספר החולים לנפש והמשך ההדבקות, שיגברו על האפקט המגן של החיסונים ויעלו גם את מספר החולים הקשים. זו הסיבה לפעול כדי להוריד בהדבקות, להיזהר בהתנהלות היומיומית ולצמצם מגעים עם אחרים כמה שניתן".

לדבריו, "ביומיים האחרונים בקבוצת הגיל שממנה אנחנו חוששים, בני 60 פלוס, קצב העלייה הוא האיטי ביותר והוא הולך ויורד. רואים בלימה של ממש במספר הנדבקים החדשים, רובם מחוסנים כבר במנת החיסון השלישית. זו קבוצת הגיל שבה מרבית החולים קשים".

בהתייחסו  לפתיחת שנת הלימודים בעוד 12 יום, אמר פרופ' בליצר: "יפתיחת שנת הלימודים לא תהיה נטולת סיכון. קבוצת הגיל שבה התחלואה היא הגדולה ביותר היא עד גיל 12. יש כמעט שמונה מאומתים ביום לכל 10,000 בקבוצת הגיל הזו ושיעורם עולה בקצב המהיר ביותר מכל קבוצות הגיל, שאי אפשר עדיין לחסן. נדרש מתווה בטוח לחזרה ללימודים, גם כדי שהילדים לא יחלו ולא יביאו את המחלה הביתה".

אמש דווח שעד כה 32 אלף מורים מתוך 180 אלף לא התחסנו ויש רבים מהם שמסרבים לכך מנימוקים שונים. זו אחת הבעיות שמדאיגות את ראשי מערכת הבריאות.

בתוך כך, הבוקר הגיע ראש הממשלה לביקור במרכז החיסונים בטייבה ופנה בקריאה לחברה הערבית שבה עדיין היענות נמוכה לחיסון במיוחד למנה השלישית, להגיע למתחמי החיסון בהקדם. כן ביקש שמנהיגי הציבור הערבי - מורים, ראשי ערים ויישובים ונכבדים אחרים - ייטלו חלק בולט יותר במאבק במגיפה לשם הצלת חיים".

נושאים קשורים:  פרופ' רן בליצר,  ראש הממשלה נפתלי בנט,  קורונה,  חדשות,  חיסונים,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
22.08.2021, 10:26

מתי עוצרים לחשוב שאולי אנחנו בכלל לא בכיוון? מהמדינות עם הכי הרבה הגבלות ומהמחוסנות ביותר והמדינה עם האוכלוסייה מהתעירות בעולם-ישראל במקומות הראשונים בעולם בתחלואה ובתמותה!!!
אם היה לי והיום מפסידים לי מליונים-הייתי מעיף את כל היועצים בוחר אחרים,חיי אדם לא פחות חשובים מכסף.
אנחנו הראשונים בעולם-בחיסונים,בדיקות שב'כ, תו ירוק
ועוד.
קצת ענווה לא תזיק למומחים

אנונימי/ת
23.08.2021, 19:26

הצחקת אותם.. ענווה?! נו באמת..
אם אפשר לדרוס ולהמשיך לפורר את החברה בשרירות הלב הזו בדרך לעוד כמה מאמרים, למה לעצור לחשוב.
המצפון שלהם מעולם לא היה שקט יותר