COVID-19 בישראל

פרופ' וקסמן: "3 מיליון מחוסנים בבוסטר יעצרו את העלייה בתחלואה"

ראש צוות היועצים למל"ל במאבק בקורונה מייחס את הירידה הקלה בהתפשטות המגיפה להיענות לכללי התו הירוק וממליץ להתחסן במנה השלישית ולהחמיר בהגבלות על התקהלויות

מגיפת הקורונה בישראל, אוגוסט 2021. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

על פי תחזית שהציג אתמול (ג') פרופ' אלי וקסמן ממכון ויצמן, המשמש כראש צוות היועצים למל"ל בכל הנוגע למאבק בקורונה, "כאשר שלושה מיליון ישראלים יקבלו את מנת החיסון השלישית נראה כנראה עצירה בתחלואה". פרופ' וקסמן אמר זאת בראיון לאטילה שומפלבי מ-Ynet.

כמו כן אמר פרופ' וקסמן: "נראים סימנים חיוביים ראשונים של ירידה בקצב התפשטות המגיפה. זמן ההכפלה של מספר המאומתים החדשים עלה מעשרה ימים לכ-15, במידה רבה בזכות שינוי בהתנהגות הציבור כתוצאה מהתו הירוק והתו הסגול".

"רואים ירידה משמעותית במספר המאומתים החדשים המגיעים למצב קשה, בעיקר בזכות מנת החיסון השלישית. מתברר שהיא מאוד יעילה – מקטינה את סיכוי ההדבקה כדי פי 8 בערך, ובשיעור דומה כנראה גם את הסיכוי להגיע למצב קשה. עם זאת הוסיף: "אם לא תיעצר העלייה בתחלואה, לא תוסר הסכנה להמשך גידול מהיר גם במספר החולים הקשים. כבר היום שיעורם מקשה מאוד על הטיפול הניתן במערך האשפוז".

פרופ' אלי וקסמן. "להקפיד מאוד על ריחוק חברתי". צילום: מכון ויצמן

בהקשר לאפשרות של מניעת הדבקה בתוך בתי הספר, המליץ פרופ' וקסמן: "ניתן לעשות זאת באמצעים פשוטים יחסית: הקפדה על עטיית מסכות כל הזמן, הוצאת התלמידים מחדרי הכיתות ואוורור שלהם מדי שעה וחצי והימנעות מאכילה בחללים הסגורים". הוא גם הציע להחמיר עוד יותר בהגבלות בשבועות הקרובים ובראש ובראשונה לצמצם בהתקהלויות. עד שיהיו שלושה מיליון מחוסנים גם במנה השלישית, יש צורך להקפיד מאד על ריחוק חברתי".

נושאים קשורים:  פרופ' אלי וקסמן,  חיסון לקורונה,  תו ירוק,  התקהלויות,  חדשות,  19-COVID
תגובות

מישהו יודע מהי הכשרתו המקצועית של פופ׳ וקסמן בתחום מחלות זיהומיות או בריאות הציבור, אשר מיקמה אותו בראש צוות היועצים? פעם אחרונה שבדקתי מדבור היה בפרופסור לפיזיקה.

30.08.2021, 11:43

אנשים פשוטים לא חוקרים יותר מדי, כשרואים את הטייטל "פרופסור"