COVID-19 בישראל

משרד הבריאות מתכנן לחייב את השבים מחו"ל בבדיקת קורונה נוספת

בנוסף לבדיקה שתבוצע בנתב"ג עם הנחיתה, שוקלים במשרד הבריאות לחייב את החוזרים מחו"ל בעוד בדיקה לאחר שלושה ימים וזאת בשל החשש לייבוא זנים חדשים של הנגיף

בדיקות קורונה לנוסעים חוזרים בנמל התעופה בן גוריון. צילום: פלאש 90

במשרד הבריאות מתכננים לקדם תכנית חדשה, שעיקרה לחייב בבדיקה נוספת את כל השבים מחו"ל, שלושה או ארבעה ימים לאחר הנחיתה בישראל. זאת, בנוסף לבדיקה שתבוצע בנתב"ג עם הנחיתה. הבדיקה הנוספת תתבצע על חשבון הנוסע.

הכוונה לבצע בדיקה נוספת לחוזרים מחו"ל עלתה בעקבות התפרצות הקורונה בקרב עובדים מסין בפרויקט בעמק הירדן ובשל חשש לייבוא תחלואה מחו"ל ותת זנים של נגיף הקורונה.

בדיווח של קטי דור אמש (ד') בכאן רשת ב' נמסר כי "בזמן שבישראל עתה התחלואה נמוכה - התפרצות הקורונה בקרב הפועלים הסינים היא דוגמה לייבוא תחלואה - נושא שמדאיג את משרד הבריאות. כאשר נחתו הסינים בנתב"ג בשובם מחופשה בארצם, הם יצאו שליליים בבדיקת קורונה. שמונה מהעובדים ששהו בסין ייבאו את התחלואה לישראל והדביקו עד כה 170 אחרים מקרב חבריהם".

בתוך כך, עוד ירידה במספר החולים במצב קשה בישראל – מתחת ל-200 (185, הבוקר) מבין 251 שהם כלל המאושפזים מקורונה בישראל היום. מונשמים עתה 114 כאשר 41 מחוברים לאקמו. מתחילת המגיפה בישראל נפטרו ממחלת הקורונה 8,109 איש.

אתמול אובחנו 605 מאומתים חדשים ומאז חצות רק 28. אתמול נעשו 81,042 בדיקות ושיעור החיוביות שנמצא בהן 0.75%. כלל החולים במצב פעיל עכשווי בישראל היום ירד גם הוא ביממה האחרונה ל-6,952.

עד כה קיבלו מנת חיסון שלישית 3,973,121, מבין 6,243,281 שחוסנו במנה הראשונה.

נושאים קשורים:  בדיקת קורונה,  נתב"ג,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
05.11.2021, 09:36

עד שהם שוקלים אם כן או לא או אולי נכנסים שוב וריאנטים חדשים.
ראינו את הגל הרביעי ואת ההיסוס של הממשלה לבדוק את החוזרים מחול . היסוס שעלה לנו מאוד ביוקר.
יש התפרצות בעולם .. תגבילו מיד! תבדקו יותר ותשמרו עלינו ועל הילדים שלנו