חדשות

"שיבא": חולה אונקולוגי ראשון קיבל טיפול תאי חדשני

במסגרת ניסוי קליני ניתן טיפול המשלב כימותרפיה בתרסיס לחלל הבטן בטכנולוגיית PIPAC, עם טיפול תאי חדשני Allocetra, המיועד לחולים קשים עם גרורות בחלל הבטן

צוות המנתחים ב"שיבא". השילוב בין הטכנולוגיות מאפשר להחדיר תאי מערכת החיסון לתוך הגידולים הסרטניים בחלל הבטן. צילום: דוברות ביה"ח

במרכז הרפואי שיבא טופל לאחרונה חולה ראשון עם סרטן מתקדם עם גרורות בחלל הבטן במסגרת שלבים 2-1 של ניסוי קליני משותף עם חברת אנלייבקס. הטיפול משלב בין מתן כימותרפיה בתרסיס לחלל הבטן באמצעות טכנולוגיית PIPAC, לטיפול תאי חדשני – Allocetra של אנלייבקס, המיועד לחולים קשים עם גרורות בחלל הבטן כתוצאה מגידולים סרטניים מוצקים, שאינם בדם או במערכת הלימפה.

ד"ר מוחמד עדילה, מומחה בכירורגיה כללית ואונקולוגית, חוקר-שותף בניסוי, שניתח את החולה: "הניתוח שביצעתי יחד עם הצוות הרב תחומי ב'שיבא' הוא ראשון מסוגו בעולם. השילוב בין הטכנולוגיות מאפשר להחדיר תאי מערכת החיסון לתוך הגידולים הסרטניים בחלל הבטן, בניסיון לטפל בגרורות בחלל הבטן שאינן ניתנות לטיפול ברוב החולים באמצעות תרופות אנטי-סרטניות הזמינות כיום".

לדבריו, "הניתוח עבר בהצלחה והוא מהווה הישג חסר תקדים שעשוי לאפשר לנו בעתיד להפעיל את מערכת החיסון נגד מגוון רחב של גידולים סרטניים מפושטים בחלל הבטן".

פרופ' אבירם ניסן, החוקר הראשי של הניסוי ומנהל המחלקה לכירורגיה כללית ואונקולוגית-כירורגית ב"שיבא", הוסיף: "הטיפולים בסרטן גרורתי בכלל ובסרטן בבטן בפרט מתקדמים כל הזמן, ובהתאם זוכים החולים לתוחלת חיים ארוכה יותר. הודות לשילוב טכנולוגיות מתקדמות ומחקרים פורצי דרך, אנו מעניקים לחולים את הטיפולים התרופתיים המתקדמים בעולם".

נושאים קשורים:  שיבא,  טכנולוגיית PIPAC,  פרופ' אבירם ניסן,  ד"ר מוחמד עדילה,  ניסוי קליני,  מחלת הסרטן,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
11.07.2022, 12:07

ההתמחות של עיר הבריאות: לעשות פעם אחת ולרוץ לספר לחבר'ה.

אנונימי/ת
11.07.2022, 12:14

אוי לא! סורוקה הקדימו אותנו?
https://doctorsonly.co.il/2022/05/260930/?hilite=%27PIPAC%27

אנונימי/ת
11.07.2022, 20:47

😂😂😂 תבדקו מי לימד את הסורוקה

אנונימי/ת
12.07.2022, 07:34

😂😂😂