חדשות

סורוקה עבר בהצטיינות את מבדקי האקרדיטציה JCI זו הפעם החמישית

המרכז הרפואי בבאר שבע מחזיק בתקן המחמיר זה 14 שנים ברציפות | בתחום מניעת זיהומים נרכשים ציינו הסוקרים כי התכנית ב"סורוקה" היא מהמובילות בעולם

חברי הנהלת סורוקה והצוות האמון על מבדק האקרדיטציה בתחומים השונים. צילום: דוברות בית החולים

המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע עבר בהצטיינות יתרה את מבדק האקרדיטציה - מבדק הסמכה פורמלי של הארגון הבינלאומי Joint Commission International - JCI. מדובר בתו האיכות המחמיר ביותר שניתן לבתי חולים בארץ ובחו"ל, המצביע על מצוינות באיכות ובבטיחות הטיפול הרפואי שניתן בבית החולים. כיוון שסורוקה הוא בית חולים אקדמי-אוניברסיטאי, הבדיקה שבוצעה בו היא מהמחמירות ביותר, כך נמסר מדוברות בית החולים.

במשך שבוע ביצעו את המבדק חמישה סוקרים והמרכז הרפואי נדרש  לעמוד בכ-1,300 דרישות. מבדק האקרדיטציה מתבסס על רשימה ארוכה של סטנדרטים בחלוקה לשלושה נושאים עיקריים: הראשון, סטנדרטים קליניים הנוגעים לטיפול עצמו, וביניהם יעדי בטיחות בינלאומיים, אופן הערכת המטופל והטיפול בו, הדרכת המטופל ומשפחתו, הרדמה וטיפול ניתוחי וניהול הטיפול התרופתי. הנושא השני כולל סטנדרטים ניהוליים הנוגעים להתנהלות בית החולים כמוסד רפואי, וביניהם מניעת זיהומים, תהליכי שיפור איכות ובטיחות, גיוס והכשרת עובדים, ניהול תשתיות ותחזוקה וניהול המידע.

כבית חולים אקדמי נבדק "סורוקה" בנוסף בנושא שיתוף הפעולה עם הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון, ובכלל זה, אופן קביעת תכנית הוראה, מינוי מרצים, קידום אקדמי של רופאים, הערכת סטודנטים לרפואה במחלקות ושביעות רצון סטודנטים ומתמחים מההתנסויות הקליניות ומההתמחות בבית החולים.

הסוקרים התרשמו, בין השאר, מתחום מניעת הזיהומים בבית החולים וציינו כי התכנית ב"סורוקה" בתחום זה היא מהמובילות והחזקות שראו בעולם.

ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי המשרת כמיליון תושבים בדרום הארץ, מסר: "שבוע המבדק הוא סיכום של תקופה ארוכה ושל עבודה מאומצת ויומיומית. הסוקרים, שהם אנשי מקצוע עם עשרות שנות ניסיון במערכות בריאות בעולם ומאות מבדקים בבתי חולים בעולם, התרשמו מאיכות ומבטיחות הטיפול וציינו שקיבלו השראה מהעבודה שמתבצעת ב'סורוקה'. הם הדגישו שניכרת האכפתיות העצומה של העובדים הן כלפי המטופלים והן כלפי עמיתיהם. התמלאתי בגאווה על כך שאני עומד בראש צוות עובדים כה מיומן ומסור".

מדוברות "סורוקה" נמסר כי מדובר ב"בית החולים הראשון בישראל שקיבל הסמכה זו בפעם החמישית והיחיד שמחזיק בתקן זה 14 שנים ברציפות. הסמכה משולבת כבית חולים אקדמי ובגרסה 7, שהיא הגרסה המתקדמת ביותר, ובכך ניצב 'סורוקה' בשורה הראשונה של עמידה בסטנדרט עולמי עם בתי החולים האיכותיים ביותר בעולם".

נושאים קשורים:  אקרדיטציה,  סורוקה,  ד"ר שלומי קודש,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
02.12.2022, 10:10

אז מה?

אנונימי/ת
02.12.2022, 16:02

אחד הדברים המיותרים ביותר שקיימים. נחקר ונמצא שזה לא תורם כלום. בזבוז משאבים משווע, מה שגם שהכל רק הצגה של כמה ימים.