חדשות

רפורמה במשרד הבריאות: כל מטופל יוכל לבחור בין 4 בתי חולים

על פי הרפורמה, בטופס 17 יפורטו כל המוסדות הרפואיים אליהם יוכל המטופל לגשת. מנכ"ל משרד הבריאות: זיהינו כי הפניה לרפואה פרטית נובעת גם מיכולת הבחירה המצומצמת

בית חולים, העברת מאושפזים. אילוסטרציה

מ"מ שר הבריאות, יואב בן צור, פרסם, להערות הציבור, טיוטה לתיקון תקנות ביטוח בריאות ממלכתי, בנוגע להסדרי בחירה בין נותני שירותים. טיוטת הרפורמה פורסמה בהמשך לעבודת מטה שבוצעה בהנחיית שר הבריאות הקודם, אריה דרעי.

הסדרי הבחירה עוסקים באפשרות של המטופל לבחור בין בתי החולים השונים לטיפול רפואי עבורו. ‏הרפורמה המוצעת אמורה להגדיל את אפשרויות הבחירה של המטופל, לאפשר לו חופש רחב יותר בבחירת בית החולים ולהבטיח את שיפור השירות והזמינות הניתנים למטופלים.

עיקרי הרפורמה:

  • כל מטופל יוכל לבחור בין 4 בתי חולים לפחות עבור כל הפנייה, כאשר לפחות 2 מהם יהיו מרכזי-על שאחד מהם קרוב אליו גאוגרפית. כמו כן, לפחות 2 מתוך ה-4 יהיו קרובים אליו גאוגרפית.
  • טופס 17 שקוף – מעתה בכל טופס 17 יפורטו למבוטח כלל המוסדות הרפואיים שהוא זכאי לבחור ביניהם.
  • משרד הבריאות בוחן ארבעה תחומים שיוחרגו מהסדרי הבחירה, שבהם למבוטחים תהיה אפשרות לפנות לכל בית חולים ציבורי כללי על מנת לקבלם: שירותי אשפוז בבריאות הנפש, ניתוחי ילדים, נוירוכירורגיה וטיפולי הפריה חוץ-גופית.
  • שמירה על תעדוף שירותי הקהילה ועל יציבות ואיתנות המערכת הציבורית.

מטרת המהלך להביא לשיפור השירות למטופלים במערכת הבריאות הציבורית, עידוד התחרות על איכות ונגישות השירות למטופלים, תוך שמירה על שירותי הקהילה והאיתנות הכלכלית של המערכת. כמו גם, צמצום אי השוויון ופערים בנגישות לשירותים רפואיים, תוך עידוד תחרות על איכות ונגישות השירות למטופלים, באמצעות הנגשת מידע רלוונטי למטופלים והגדלת שקיפות הסדרי הבחירה

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר כי "משרד הבריאות פועל כל העת לצמצום פערי בריאות במדינת ישראל, תוך התייחסות לסיבות הגורמות לכך, זאת במטרה שכל אחד יוכל לממש את מלוא זכויותיו ולקבל את השירות המתאים ואת הטיפול הנדרש לו במערכת הבריאות. תיקון התקנות נועד על מנת שההסדרים שנקבעים יעמדו בעקרונות החוק: צדק, שוויון ועזרה הדדית,  תוך שהשירותים הרפואיים יסופקו בהתאם לשיקול דעת רפואי באיכות, בזמן ובמרחק סבירים.

"זיהינו כי אחת הסיבות לפניה למערכת הבריאות הפרטית היא יכולת הבחירה המצומצמת היכן לקבל שירות רפואי במערכת הבריאות הציבורית. הרפורמה מרחיבה משמעותית את הבחירה באמצעות החרגה של תחומים, הן בשל הגדרה של מינימום סטנדרט לבחירה והן על מנת להגביר את השקיפות."

עבודת המטה ארכה מספר חודשים ובחנה רפורמות אפשריות בהסדרי הבחירה של המטופלים בבתי החולים. המשרד פרסם קול קורא להתייחסות הציבור, בעקבותיו התקבלו תגובות ונשמעו עמדות מצד קופות החולים, בתי חולים ציבוריים, בתי חולים פרטיים, בתי חולים ממשלתיים ועמותות שונות. בתיקון זה, מוצע לקבוע תנאי סף להסדרי הבחירה של קופות החולים עבור שירותים שניתנים בבתי חולים, וכן לגבי שירותי ניתוחים ואשפוזים המבוצעים בבתי חולים ובקהילה, המוגדרים ככירורגיה בינונית ומעלה.

נושאים קשורים:  חדשות,  חוק ביטוח בריאות ממלכתי,  ח"כ יואב בן צור,  אריה דרעי,  בחירת בית חולים,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
15.02.2023, 19:27

מבוטחי הכללית, שהיא הגדולה בקופות, עלולים להפסיד. כיום מי שחלה במחלה אונקולוגית רשאי לקבל טופס 17 לטיפול בכל בית חולים, ללא מגבלה.

15.02.2023, 21:18

אכן זהו שיפור.
אך אפשר ישר להגיע ליעד. כול אחד יבחר את בית החולים שבו הוא מעוניין להיות מטופל

איך יחליטו מה יהיו 4 בתי החולים שהמטופל רשאי לבחור בהם? יהיה משא ומתן מטורף על זה בין המטופלים לקופות

אנונימי/ת
22.02.2023, 06:14

חמור! חמור ביותר.