חדשות

פרס ישראל בתחום חקר מדעי החיים יוענק השנה לפרופ' מיכל שוורץ

הפרס יוענק לפרופ' לנוירואימונולוגיה במכון ויצמן בזכות הישגיה המחקריים בתחום השפעות מערכת החיסון על תפקודי המוח | מחקריה הובילו לפיתוח גישה אימונותרפית לטיפול במחלות מערכת העצבים

פרופ' מיכל שוורץ. "התייצבה באומץ מול הדעה שהיתה מקובלת בתחום, העלתה השערה מקורית והצליחה להוכיח את אמיתותה"

פרופ' מיכל שוורץ ממכון ויצמן היא כלת פרס ישראל בתחום חקר מדעי החיים. שר החינוך יואב קיש הודיע אתמול (ב') על זכייתה של פרופ' שוורץ, הזוכה השישית בפרס ישראל לשנת תשפ"ג. הפרס יוענק לזוכים במוצאי יום העצמאות.

בנימוקי ועדת הפרס נכתב כי הוא מוענק לה "על תגליותיה פורצות הדרך, שהביאו להבנה חדשה של התפקוד המשותף של מערכת החיסון והמוח.

"עבודתה פתחה כיווני מחקר חדשים בחקר המוח ובהבנת מחלות מוח ניווניות חשוכות מרפא. תגליותיה כוללות את תפקיד המפתח של תאי מערכת החיסון בתהליכי ריפוי מערכת העצבים המרכזית, גילוי  חשיבות מערכת החיסון בתפקוד המוח הבריא וגילוי הקשר בין ירידה בתפקוד מערכת החיסון ודמנציה".

עוד ציינה הוועדה כי "פרופ' שוורץ התייצבה באומץ מול הדעה שהיתה מקובלת בתחום, העלתה השערה מקורית והצליחה להוכיח את אמיתותה. עבודתה מהווה בסיס לפיתוח תרופות  למחלות מערכת העצבים המרכזית".

פרופ' שוורץ, פרופ' לנוירואימונולוגיה במכון ויצמן, נמנית על מייסדי חברת ההזנק ImmunoBrain Checkpointי(IBC), המבוססת על מחקריה, והיא המדענית הראשית של החברה.

"מחקריה ב-20 השנים האחרונות הניחו את הבסיס לפיתוח גישה אימונותרפית לטיפול באלצהיימר, שמטרתה לגייס את מערכת החיסון כדי שתעזור לריפוי המוח.

הגישה החדשה הצליחה לצמצם את תסמיני המחלה ואפילו להחזיר אובדן קוגניטיבי במודלים של אלצהיימר בעכברים. גישת האימונותרפיה טומנת בחובה הזדמנות לשינוי מוחלט של הטיפול במחלות ניווניות, ויש לה פוטנציאל לספק טיפול מקיף לאלצהיימר", נכתב באתר מכון וויצמן.

לאורך הקריירה זכתה פרופ' שוורץ בפרסים ובתארים דוקטור ופרופ' לשם כבוד ממוסדות אקדמיים בארץ ובעולם על מחקריה פורצי הדרך, ביניהם פרס א.מ.ת במדעי החיים לביו-רפואה בשנת 2019.

נושאים קשורים:  פרופ' מיכל שוורץ,  פרס ישראל,  המערכת החיסונית,  חקר המוח,  מכון ויצמן,  חדשות
תגובות