חדשות

"החלוקים הלבנים": פרופ' משה הדני נפגע מרכב ונזקק לטיפול רפואי

יום השיבוש במערכת הבריאות: רופאים ואנשי מקצועות הבריאות יצאו לצעדות ברחבי הארץ | מערך ההוראה הקלינית לסטודנטים נעצר | שלטי "הכניסה מותרת ליהודים בלבד" נתלו במוסדות רפואיים

פרופ' משה הדני, נוירוכירורג מ"שיבא" וממובילי מאבק "החלוקים הלבנים", נפגע מרכב חולף. צילום: הרשת החברתית

פרופ' משה הדני (73), רופא נוירוכירורג בבית החולים שיבא וממובילי מאבק "החלוקים הלבנים", נפגע מרכב חולף במהלך פעילות שיח וקירוב לבבות, למען הידברות ברחוב חזון איש בגבול בני ברק-רמת גן הבוקר (ה'). הוא הובהל לבית חולים.

"החלוקים הלבנים" הוציאו עדכון דקות ספורות לאחר שפונה: "חברנו היקר פרופ' משה הדני, נפגע מרכב בצורה משמעותית בעת שחצה מעבר חציה בתאונת דרכים לא מכוונת. בעת שיצאנו לבני ברק לקרוא לאחינו החרדים לבוא למעגלי שיח. הוא מקבל כרגע טיפול ב'שיבא' ונאחל לו החלמה מהירה. אנו ממשיכים  במעגלי שיח בקמפוס מזור ישראל".

אירועי יום השיבוש במערכת הבריאות החלו בהצמדת "שלטי חזון 2024" בפתח מוסדות בריאות. על השלטים נכתב, בין השאר: "הכניסה מותרת ליהודים בלבד"; "הגשת תלונה על אלימות במשפחה במעמד הבעל – חובה"; שירות לנשים בשעות 10:00-12:00".

שלטי מחאה נתלו הבוקר במוסדות הבריאות. צילום: הרשת החברתית

צעדות מחאה של מקצועות הבריאות נערכו ברחבי הארץ ויצאו מבתי החולים העמק, שיבא, וולפסון, וכן בחיפה ובקריית שמונה. מערך ההוראה הקלינית לסטודנטים לרפואה ומקצועות הבריאות נעצר.

כחלק מאירועי המחאה תחת הכותרת "יום השיתוק", ביוזמה של מטה המאבק המשותף של האקדמיה, ההייטק ומקצועות הבריאות, נערכו פעילויות ברמת גן גבול בני ברק ובבני ברק. יום פתוח ללימודי רפואה ומקצועות הבריאות נערך בשכונת מרום נווה ברמת גן, הגובלת בבני ברק, בהובלת "החלוקים הלבנים" ו"אין בריאות נפש בלי דמוקרטיה".

מארגני קמפוס מזור לישראל. שיח עם הציבור החרדי למען שוויון, חירות ואחדות העם

המארגנים קראו לציבור הרחב להשתתף במעגלי השיח וציינו כי "מטרת האירוע הינה לעורר שיח על חשיבות לימודי ליבה והשכלה גבוהה לטובת השתלבות במקצועות אקדמיים ובפרט במקצועות הבריאות השונים. האירוע נערך בהתאמה מיוחדת לציבור החרדי "למען שוויון, חירות ואחדות העם וכנגד שנאת חינם וחורבן בית שלישי". את הפעילות בבוקר פתח "שיח וקירוב לבבות" בשכונת מרום נווה ברמת גן.

כפי שדיווחה נעה לנדאו בהארץ, המארגנים הסבירו כי "ההפגנה היא לא נגד הציבור. אנחנו באים להשמיע את קולנו כדי שההנהגה החרדית היושבת בבני ברק תעצור, כשם שאנו דורשים מחברי הכנסת של הליכוד לעצור. אנחנו, הנושאים בנטל, משלמי המיסים הכורעים תחת יוקר המחיה, אומרים בקול ברור – הדמוקרטיה היא ציפור נפשנו. לא נעמוד מנגד אל מול כפייה בחסות ההפיכה. גם לנו יש קווים אדומים ואנו פונים ישירות למנהיגי הציבור לשקול שוב לפני שהם חוצים אותם. אם הכפייה תגיע אלינו, המחאה תגיע אליכם".

מיטל יסעור בית-אור מישראל היום, מדווחת היום (ה') בכתבה שכותרתה "מנהלי בתי החולים על הגדר", על שתיקתם של מנהלי בתי החולים אל נוכח המעורבות של חלק מהרופאים במחאה. "דיברתי עם מנהלי בתי חולים שאמרו לי בפירוש שהם קיבלו איומים בעבר ושהם חוששים שאם יתבטאו במחאה הנוכחית – יבולע לבית החולים. לכן, למען החולים והעובדים, הם לא משמיעים קול באופן ציבורי", צוטט בכתבה פרופ' חגי לוין, מהקולות הבולטים במחאת החלוקים הלבנים, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית.

"להערכתי, רבים מהמנהלים ורבים מאלה שאיתם דיברתי מבינים שהרפורמה תגרום נזק עצום, עד כדי סכנת קריסה של מערכת הבריאות. עם זאת, כשאתה מייצג גוף שבתוכו דעות שונות, קל וחומר כשאתה מנהל בית חולים שלא רק מקבל תקציבים מהמדינה, אלא שעובדים בו אנשים מכל האוכלוסיות – קשה להעביר מסרים בנושא שנוי במחלוקת. הכי קל זה לשתוק, ואני לא אומר את זה בביקורת. קשה לדייק מסרים, אבל זה הזמן לגלות מנהיגות".

בשונה מפרופ' לוין, רוב המרואיינים בכתבה העדיפו לעשות זאת בעילום שם. בין הסיבות לשתיקת מנהלי בתי החולים מונה הכתבת את העובדה ש"מנהלי בתי החולים הממשלתיים הם עובדי מדינה בכירים, שאסור להם לפי התקשי"ר להפגין בתהלוכה בעלת אופי מדיני" או להשתתף במחאה". כמו כן, בתי החולים, המהווים אי של דו־קיום, נותנים שירות לכל האוכלוסיה, והמנהלים מעדיפים להישאר ממלכתיים. חשש נוסף נובע כמובן מכך שבתי החולים, בעיקר העצמאיים (כמו הדסה, שערי צדק, בתי החולים בנצרת ועוד), תלויים בתקציבים שמועברים על ידי הממשלה, ו"חלק מהמנהלים אף קיבלו רמזים בנושא", צוין.

ביקורת על ההסתדרות הרפואית הביע סגן מנהל בית חולים, שאמר: "למה בהסתדרות הרפואית לא מוכנים לצאת בהצהרה. בוועידת ההסתדרות הרפואית בשבוע שעבר יצאו בהודעה חלבית, שאומרת שחשוב 'לשמור על הדמוקרטיה'. הטענה הרשמית היא שההסתדרות הרפואית מייצגת את כל הרופאים ושזה עלול לגרום לפילוג בארגון. בפועל, הרופאים נמצאים ערב חתימת הסכם שכר, ולכן לא רוצים להרגיז אף אחד. יש מי שאומר ש'קנו' את השתיקה של ההסתדרות הרפואית והעבירו מסר שכדאי לשתוק. גם את ההסתדרות הכללית לא שומעים".

סגן מנהל בית חולים הוסיף ואמר שהמחיר האישי יכול להיות כבד מדי: "יכול להיות שהמנהלים נמצאים בהפגנות על חשבון הזמן הפרטי שלהם, בלי לעשות רעש, אבל אף אחד לא יעלה על הבמה. הם יודעים שבסוף ייקחו מישהו כשעיר לעזאזל ויחפשו איך להעיף אותו, כמו שעשו לשי ניצן. יסמנו מנהל ולא יאריכו לו את הקדנציה אחרי שיעברו ארבע שנים".

בנוסף מצוטט מנהל בית חולים גדול, שמסביר: "תפקידי כמנהל הוא למנוע מהאירוע הזה להיכנס לתוך בית החולים. יש בין אלפי העובדים שלי כאלה שחושבים כך או אחרת, וגם החולים יינזקו. הוויכוח הזה לא צריך לעבור ליד מיטת החולה, לא בתוך בית החולים".

נושאים קשורים:  פרופ' משה הדני,  חלוקים לבנים,  חדשות,  מחאה,  פרופ' חגי לוין,  הרפורמה המשפטית,  הפיכה משטרית
תגובות
23.03.2023, 17:41

למשה הדני איש יקר. מצדיע לך על המעורבות והאכפתיות. בזכות אנשים כמוך נשמור על מדינה דמוקרטית ואחדות בעם. מאחל לך החלמה מהירה ושלמה.

אנונימי/ת
24.03.2023, 17:38

ברכת החלמה למשה הדני !
מקווה שידע בעתיד, שלא להתקרב לאזורי עימות. גם ילד קטן, נזהר לאחר כוויה ממים רותחים.
ובמיוחד, לא ללבות מחלוקת בין ישראל.

25.03.2023, 15:47

לאנונימי: מדובר בפעילות שיח וקירוב לבבות למען הידברות בגבול בני ברק-רמת גן. תגובתך נותנת תחושה משפילה, מאיימת ומקוממת.

אנונימי/ת
29.03.2023, 21:30

עדיף לא לברך כאשר באים לגדף.

23.03.2023, 18:10

החלמה מהירה למשה הדני.

24.03.2023, 09:09

החלמה מהירה וטובה איש יקר.

אנונימי/ת
24.03.2023, 09:55

חוות החיות. החזירים השתלטו על כל חלקה טובה גם בהר"י.
1984 כאן ועכשיו. השפה החדשה: שיחדש - מלחמה=שלום, בערות=כוח, דיקטטורת בג"ץ=דמוקרטיה. כל זאת כאשר האח הגדול במשטרה עוקב אחרינו עם פגסוס. תתעוררו.... אנחנו נמצאים באנרכיה מאורגנת שמטרתה חורבן הבית. כמובן שהאתר כאן משתף פעולה עם הנדסת תודעה.

אנונימי/ת
24.03.2023, 12:58

אנוכי בעד הרפורמה, אבל למה להשתמש בכזו שפה נמוכה?

אנונימי/ת
24.03.2023, 10:56

שקרנים הזויים מנוולים לעולם לא יהיה דבר כזה "הכניסה ליהודים בלבד" כמי שגדל בבית של שורדי אושוויץ התנהגות המופרעים בסקטור הרפואי מוגזמת וכואבת! השנאה ליהדות ולדת העבירה את אותם קיצוניים שקוראים לעצמם רופאים על דעתם - אתם מלבים שנאת אחים אתם הרופאים הורסים את מערכת הבריאות במו ידיכם - תתביישו

אנונימי/ת
24.03.2023, 13:45

ביקרת פעם בחברון ברובע היהודי או ביצהר?
האנשים שגדלים שם נמצאים היום בממשלה .

אנונימי/ת
24.03.2023, 16:52

כשבלניאדו ומעייני ושע"צ לא יסכימו לעשות IVF לזוגות לא נשואים, או לתת אמצעי מניעה, אז תבין. הם ניסו. אחרי החראפורמה, הם יצליחו.

אנונימי/ת
24.03.2023, 17:56

וטוב שכך

אנונימי/ת
24.03.2023, 10:57

לא הבנתי. מי תלה שלטים כניסה ליהודים בלבד??? אה הבנתי, פרובוקטורים מלבי שנאה שזורה בדמגוגיה. למה לא הוספתם תמונה של יהודי עם אף ארוך ומעוקל??

אנונימי/ת
24.03.2023, 16:51

כשבלניאדו ומעייני ושע"צ לא יסכימו לעשות IVF לזוגות לא נשואים, או לתת אמצעי מניעה, אז תבין. הם ניסו. אחרי החראפורמה, הם יצליחו.

אנונימי/ת
24.03.2023, 17:59

מה לא ברור? השלטים תלו פשיסטים אנטישמים שעושים את כל הבלאגן הזה, הופכים את המדינה ועוזרים לאויב להשמיד את העם היהודי

אנונימי/ת
24.03.2023, 11:30

להכריח אוכלוסיה מסויימת לחיות לפי המיינסטרים זה נקרא דמוקרטיה? מי אתם, קולגות יקרים שתחליטו עבור החרדים איך לחיות? החרדים מזמן מעורבים בחיי החברה והקהילה ותורמים את חלקם לפי הבנתם ולפי תפיסתם. יש לנו לכולנו הרבה מה לשפר על מנת לבנות חברה יותר מקבלת ומכילה אך זה לא נעשה דרך הפגנות אלא בשיחות ב 4 עיניים, בחינוך כל אחד מאיתנו את ילדינו . בסוף לכל אחד מאיתנו יש 80 שנה להיות על פני האדמה ולכולנו מגיע להיות מאושרים , כל אחד בדרך שלו.
ובלי לכפות את ראיית העולם שלו על זולתו.

24.03.2023, 14:02

במשך השנים נוצר בארץ סוג של סטאטוס קוו - הסכם לא כתוב לפיו החרדים יכולים לחיות את חייהם עם הכשרויות שלהם , תלמודי התורה ללא לימודי ליבה , חוסר נשיאה בנטל הגיוס וכו. - כל זה ממומן ע"י המדינה ( שהם מתעבים), ואילו הם , לא מתערבים בחיי היום של החילוניים שנושאים בנטל הגיוס , משלמים את רוב המסים שמשולמים למדינה ועוסקים בכל המקצועות שמאפשרים לחרדים לחיות ( רפואה , הנדסה, כלכלה וכד).
עם כינון הקואליציה החדשה , בצורה בוטה ושחצנית , החלו החרדים להתערב בחיי החילונים : הגדלה מטורפת של תקציבי חינוך , מתן ג'ובים ללא הכשרה אקדמית מתאימה וגולת הכותרת - נסיונות לחבל באופי הדימוקרטי של המדינה ( דבר שכנראה לא מדבר לרוב הציבור החרדי).
מכאן , ברגע שהסכם זה הופר - הכל פתוח
כשהכל פתוח וממשלת ישראל פועלת כנגד רובו של הציבור החילוני הליברלי, אין ברירה אלא להיאבק . דיבור ב4 עיניים לא יעזור כנגד הדורסנות של הממשלה שמייצגת את החרדים ואת החר"דלים , בהם היא תלויה .
חינוך של צד אחד בלבד גם כן לא יועיל.
לכן הציבור אליו אני שייך נאבק כבר למעלה מ3 חודשים וספק אם יפסיק , ללא הסכמה על מתווה חדש שבו גם הצד החרדי ייקח חלק.

אנונימי/ת
24.03.2023, 16:52

כשבלניאדו ומעייני ושע"צ לא יסכימו לעשות IVF לזוגות לא נשואים, או לתת אמצעי מניעה, אז תבין. הם ניסו. אחרי החראפורמה, הם יצליחו.

אנונימי/ת
24.03.2023, 18:03

נכון מאוד, גם לציין שהזבלים האלה לא באים למגזר הערבי לשכנע אותם לשרת בצה״ל וללמוד שפה עברית - השפה של המדינה שהם גרים בה ותורמים מעט.

אנונימי/ת
24.03.2023, 11:37

עורך מגמתי, לפי רוב דיווחים מהשטח פרופ' הדני היקר והאיכפתי נפגע בטעות, וגם אם לצערנו לא החקירה וודאי לא הושלמה. זה לא מפריע לך לשים את תמונתו בראש הכתבה בנושא הרפורמה כי אתה רוצה דם. די לדמגוגיה. די להטעיית הציבור עם השלטים ההזויים. די לפוליטיזציה של האתר. על שני הצדדים להיות ריאלים ולהגיע לפשרה שבין השאר צריכה לתת את הדעת על שליטת מפלגת מר"צ ז"ל בבית הדין הגבוה לצדק של העם

24.03.2023, 14:09

מעריך מאוד את פועלו למען ישראל השפוייה.הוא וחבריו.
מאחל לו החלמה מהירה ומליאה.

אנונימי/ת
24.03.2023, 15:55

לד"ר פפו: יפה כתבת ויפה יעשו החרדים אם ישאו בנטל הגיוס וכו'. מה עושים אם הם ימשיכו לרצות? אם מחנה לפיד היה מתפשר ומתאחד עם הליכוד (למרות שנוא נפשם ביבי) היתה יכולה להיות פה ממשלה ללא (תקציבי יתר ל) חרדים. אבל מחנה לפיד הכריע ששנאת בביבי חשובה לו יותר מהכל וזו התוצאה. השמאל (ליברמן וסער אינם שמאל) לא יכול לחזור לשלטון באמצעים דמוקרטים כי הוא מזמן איבד את הרוב, אפילו אם יחבור ללאומנים שבערבים. אז מה הצפי ? או הגברת ילודה ועליה לארץ של הציבור היהודי המשכיל העובד והמשרת במילואים או שננסה כמיעוט לכפות על הרוב

אנונימי/ת
24.03.2023, 18:06

הפרופסור עם כל הכבוד לא היה צריך להיות שם. במיוחד שהוא מדריך סטודנטים. מאחלת החלמה מהירה ושינוי בהתנהגות לא הולמת.

אנונימי/ת
25.03.2023, 21:31

תוצאות המשאל ממש מפתיעות- תמיכה של 95% בהר"י....
זה מזכיר את תוצאות הבחירות ברוסיה, פוטין נבחר ברוב של 99% .......

29.03.2023, 21:31

איחולי החלמה מהירה והמשך פעילות במאבקנו הצודק.