חדשות

שתי נערות מהדרום שאפו גז קצפות ואושפזו עם פגיעות נוירולוגיות קשות

השימוש בגז קצפות ממשיך לגבות מחיר כבד מבני נוער | מנהל המחלקה הנוירולוגית ב"סורוקה": "שימוש לא מבוקר בגז צחוק יכול לגרום נזקים קשים למערכת העצבים" | במשרד הבריאות מנסים להילחם בתופעה

מכלי "גז קצפות". גז צחוק המשמש כסם מסיבות. צילום: שאטרסטוק

שתי צעירות אושפזו במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע עם פגיעות נוירולוגיות קשות לאחר ששאפו גז קצפות במסיבה. הצעירות, שמצבן מוגדר בינוני, מאושפזות עם פגיעות נוירולוגיות קשות, ירידה בלחץ דם, פרנויה, חרדה, סחרחורות והזיות. מנהל המחלקה הנוירולוגית ב"סורוקה": "שימוש בגז קצפות, שהוא בעצם גז צחוק, יכול לגרום לנזקים למערכת העצבים".

כזכור, זהו אינו המקרה הראשון של פגיעה עקב שימוש בגז קצפות בחודש האחרון.

משרד הבריאות עובד בשיתוף פעולה הדוק עם גורמי האכיפה על מנת להתמודד עם התופעה ובשנה האחרונה נתפסו מאות אלפים של מכלי "גז קצפות". לאחרונה, בפעילות משותפת של האגף לאכיפה ולפיקוח במשרד הבריאות, בשיתוף משטרת ישראל, נתפסו בפיצוציות באשדוד כמויות גדולות של הגז, שעל פי החשד היו אמורות להימכר לבני נוער. בנוסף, בשנה האחרונה הוצאו צווי סגירה לשני מקומות שבהם נמכרו מכלים של הגז.

פרופ' גל איפרגן, מנהל המחלקה הנוירולוגית ב"סורוקה", שטיפל בנערות אמר כי גז קצפות, שהוא בעצם גז צחוק המשמש גם לצרכים רפואיים, יכול לגרום בשימוש לא מבוקר לנזקים קשים למערכת העצבים וכי ההחלמה ממושכת ולא תמיד מלאה. הגז גורם לפגיעה דומה לזו הנגרמת ממחסור קשה בויטמין B12 המתפתח במהירות ועלול להביא להפרעות בתחושה, לקשיי הליכה ולפעמים גם לפגיעה קוגניטיבית".

ד"ר רוני ברקוביץ, מנהל האגף לאכיפה ולפיקוח במשרד הבריאות "זהו מוצר שלכאורה נראה תמים שמוביל 'רק' לתחושת אופוריה, אך הוא עלול להוביל לתופעות לוואי קשות, חלקן מסכנות חיים. אני קורא לילדים ולבני נוער, שמרו על בריאותכם ואל תשתמשו בגז קצפות' ולהורים - הכירו את הסכנות שבמוצר ודברו עם הילדים שלכם על הנושא".

נושאים קשורים:  גז צחוק,  גז קצפות,  פגיעה נוירולוגית,  פרופ' גל איפרגן,  חדשות,  סורוקה
תגובות