חדשות

קריאה להשבתת המשק בכנס החירום של מערכת הבריאות

מאות רופאים ואנשי מערכת הבריאות מחו היום נגד צמצום עילת הסבירות ובין השאר נאמר: "גם המועצה המדעית של הר"י על הכוונת של סמוטריץ', לוין ורוטמן" | "במדינה שבה מפטרים מנהל מחוז במשטרה, ימנו פסיכיאטר מחוזי מטעם, יאשפזו מתנגדי משטר וידיחו רופאים"

צילום מתוך כנס "מצב חירום במערכת הבריאות" במוזיאון ת"א. המונים גדשו את המקום וחלקם נאלצו להישאר בחוץ

רופאים ונציגי ארגוני בריאות השתתפו היום (ג') במחאה נגד צמצום עילת הסבירות. בחלק מבתי החולים, דוגמת שערי צדק, בילינסון, שיבא, איכילוב, התירו לאנשי הצוות לצאת להפגין במסגרת הצהרה על יום חופש, בבחינת "מי שירצה למחות שיעשה זאת ביום חופש".

ארגון החלוקים הלבנים קיים כנס חירום תחת הכותרת "מצב חירום במערכת הבריאות". הכנס נערך במוזיאון תל אביב, שנסגר היום לקהל והוא כלל רופאים, צוותי רפואה, אנשי אקדמיה וסטודנטים. המונים גדשו את המקום וחלקם נאלצו להישאר בחוץ.

הדוברים בכנס, ביניהם פרופ' קרן אברהם, דיקנית הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, פרופ' סוזי נבות, סגנית נשיא למחקר במכון הישראלי לדמוקרטיה, נציג מחאת "החלוקים הלבנים" ויו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר, דיברו על הסכנות הממשיות והמיידיות למערכת הבריאות כתוצאה מהרפורמה המשפטית המוצעת, ובעיקר מצמצום עילת הסבירות והשפעתה על מערכת הבריאות.

נציג החלוקים הלבנים בכנס, פרופ' דורון קופלמן, אמר: "ההסתדרות הרפואית ביצעה משאל בקרב אלפי רופאים. הרוב המוחלט מתנגדים למהפכה המשפטית. היעדר סבירות קיצונית הוא מאפיין של דיקטטורה וגם המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית היא על הכוונת של סמוטריץ', לוין ורוטמן".

עוד אמר כי "הרפואה הישראלית לא יכולה להרשות לעצמה הדרת נשים, עיגולים שחורים על תמונות של נשים, הפרדה ובהמשך גם איסור מינוי נשים. הרפואה הישראלית לא יכולה להרשות לעצמה הדרת טיפול בלהט"ב או חס ושלום טיפולי המרה פרימיטיביים או חדרים נפרדים ליולדות מדת מסוימת, עם צבע עור מסוים".

ד"ר הדס שהרבני-סיידון, מובילת מאבק מקצועות בריאות הנפש, אמרה כי "במדינה שבה מפטרים מנהל מחוז במשטרה (עמי אשד), כלכלנית ראשית במשרד האוצר (שירה גרינברג) ומנסים למנות את ראש לשכת עורכי דין מטעם, ימנו גם פסיכיאטר מחוזי מטעם, יאשפזו מתנגדי משטר וידיחו רופאים בתפקידי מפתח שיביעו עמדה פוליטית. "במדינה בלי עילת סבירות - כל זה יהיה סביר", אמרה ד"ר שהרבני-סיידון. היא קראה ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד וליו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, להשבית את המשק: "אם לא תשביתו את המשק היום - ישביתו את כולנו מחר. עבודה במתכונת חירום זה צו השעה".

יו"ר ארגון רופאי המדינה, סגן יו"ר הר"י, פרופ' זאב פלדמן, נשא דברים בכנס ואמר: "מערכת הבריאות פועלת על פי חוק ולכאורה הכל חוקי. כשאני רואה חולים שישנים בלילה על הרצפה - זה לא סביר. כשאני רואה שני חולים ששוכבים 'כפיות' על מיטה אחת - זה לא סביר. כבר שמענו מפי שרים וחברי כנסת שהחלטותיהם לא יהיו נתונים עוד לביקורת, שאפשר יהיה להפריד בין חולים או שיש להגביל טיפול רפואי לאסירים ולאפשר הפרדה מגדרית בכנסים. בקו המחשבה הלא סביר הזה, מי יודע, יהיו גם מי שירצה לתעדף טיפול בצעירים על פני מבוגרים, כי המשאבים מוגבלים".

בתוך כך, ארגון המתמחים לרפואה מרשם גינה את הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות כפי שאושרה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה ודובריו אמרו כי "ביטול עילת הסבירות עושה אותנו חולים ומעמיד את מערכת הבריאות בסכנה. רק דבקות בערכי הדמוקרטיה תמנע את החלשת המערכת והפגיעה בבריאות הציבור ובאיכות הרפואה.

"אנחנו", ציינו בארגון המתמחים, "מאחלים החלמה מהירה לכל הרופאות והרופאים שיהיו חולים היום ודורשים עבודה במתכונת חירום עד שנבריא פה". עוד הודיעו ב"מרשם" כי יסייעו לכל רופא ורופאה שייקחו חלק במחאה היום.

נושאים קשורים:  מחאה,  עילת הסבירות,  החלוקים הלבנים,  פרופ' זאב פלדמן,  ד"ר הדס שהרבני-סיידון,  פרופ' דורון קופלמן,  רפורמה משפטית,  הפיכה משטרית,  חדשות,  ארגון מרשם
תגובות
אנונימי/ת
12.07.2023, 19:03

שימוש ציני בתפקידנו כרופאים
וחמור מכך, שימוש בכח המצוי בידינו, שהוא סבלם וחייהם של המטופלים
לצורך קידום עמדה פוליטית אידאולוגית, גם אם מוצדקת
וכל זה בשם ערכי השיוויון והומניזם
לא יאמן לאילו רמות צביעות ואבסורד הגיעו ארגוני הרופאים

ולא יאמן לאלו רמת טיעונים רדודה מגיעים פרופסורים וחוקרים בכירים כדי להצדיק את גישתם הפטרנליסטית, טיעונים שלא היו עומדים המבחן הסבירות אילו בית המשפט היה נקי מעמדות פוליטיות

אנונימי/ת
12.07.2023, 20:25

הישאר במגדל השן שלך עד שישקע ביוון המצולה

אנונימי/ת
12.07.2023, 21:08

תגובות של רופאים כועסים ש"מערבבים פוליטיקה ורפואה" בעוד 3... 2... 1....

13.07.2023, 10:00

כותרת, כתבה ורופאים אחוזי טרוף מוחלט. שכחתם לציין שיהיו מלקות פומביות של רופאים שאינם חובשים כיפה במוסדות רפואיים. מאסר לתורם כליה שמתנה תרומתו רק ליהודים, התבלבלתי, זה יהיה בשלטון השמאל. משוגעים רדו מהגג (המט ליפול).

אנונימי/ת
13.07.2023, 21:58

המוחים מבקשים להקדים להרוס את מערכת הרפואה לפני שה״דיקטטורה״ תהרוס את המערכת. ומה על החולים? קורבנות הד-מו-ק-ר-טיה, אחרי קורבנות ה״שלום״ וקורבנות הקורונה של ממשלת בנט?