חדשות

במחאה על מהלכי החקיקה: הר"י הכריזה על סכסוך עבודה

הר"י מתכוונת להגיש בג"צ אם תימשך החקיקה החד צדדית | מאות קצינים בחיל הרפואה מסרו כי לא יתייצבו למילואים גם ללא הצהרה מוקדמת | היום תתקיים עצרת חירום של הר"י בבנייני האומה בירושלים

צוותי רפואה מוחים נגד הליכי החקיקה של הממשלה. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

הנהגת ההסתדרות הרפואית החליטה בתום דיון מיוחד שקיימה בסוף השבוע (ה') על הכרזת סכסוך עבודה וככל שהחקיקה החד-צדדית תעבור השבוע בקריאה שנייה ושלישית, ההסתדרות הרפואית תגיש בג"צ. הנהגת ההסתדרות הרפואית תתכנס שוב השבוע על מנת להחליט על המשך הצעדים.

בהודעה שפרסמה הר"י צוין: "הוחלט להכריז על סכסוך עבודה שיאפשר להסתדרות הרפואית להכריז על שביתה במערכת הבריאות בשל הפגיעה הצפויה בתנאי עבודת הרופאים עקב מניעת בקורת שיפוטית, בין היתר על החלטת שר בדבר פיטורין, מינויים, התליית רישיון ועוד".

בהסתדרות הרפואית חוזרים ומביעים דאגה רבה ממהלכי החקיקה החד צדדיים של הממשלה, ש"יש בהם כדי לפגוע באופן אנוש ביכולת של הציבור להתגונן מפני החלטות בלתי סבירות הנוגעות למערכת הבריאות ולזכות הציבור לרפואה ראויה ושוויונית". בהר"י שבים ומזהירים מפני קרע הולך ומתרחב בעם וקוראים לכל מקבלי ההחלטות לחתור להסכמות רחבות.

היום (א', 13:00) תתקיים עצרת חירום של הר"י בבנייני האומה בירושלים תחת הכותרת "מרפאים את העם". הצוותים יתכנסו בגשר המיתרים בשעה 12:00 ומשם יעלו בצעדת מחאה לבנייני האומה. הסעות מטעם ההסתדרות הרפואית ייצאו מכל בתי החולים ומרכזי בריאות הנפש המרכזיים.

בהודעה שפרסם הארגון צוין כי רופאים שלא יוכלו לקחת חלק בצעדה ובעצרת בשל התחייבויות מקצועיות, יוכלו להשתתף בעצרות מחאה מקומיות שיתקיימו בבתי החולים, בתיאום עם הנהלות המרכזים הרפואיים.

"החלוקים הלבנים" קוראים לרופאות ורופאי ישראל, נשות ואנשי בריאות הגוף והנפש, סטודנטים, סגל ובני משפחה להצטרף לפעילות ההסתדרות הרפואית לעצירת החקיקה החד צדדית, לעלות לירושלים ולמחות נגד צעדי הממשלה ש"יחריבו את מדינת ישראל, יפגעו ביכולת הצוותים הרפואיים למלא את תפקידם ויפגעו בחולים".

בתוך כך, קורא "פורום הרפואה הצבאית" לקרפ"ר, תא״ל פרופ׳ אלון גלזברג, לשקף לרמטכ"ל, שר הביטחון ולציבור את הקריסה הצפויה של חיל הרפואה באם יעבור חוק ביטול עילת הסבירות ללא הידברות אמיתית וכנה. "תא״ל פרופ׳ אלון גלזברג", נכתב בהודעת הפורום, "ההיסטוריה לא תסלח לך אם לא תעשה את המעשה המוסרי! הקשב לצו מצפונך ושקף את המצב האמיתי בחיל".

מהפורום נמסר כי עד כה כבר הצהירו כ-20% מהמטפלים הבכירים במילואים על אי התייצבות. "אחוזים אלה עולים כל יום עם התעלמות הממשלה מכאב הציבור ומצוקותיו". בנוסף, מאות קצינים בחיל מסרו כי לא יתייצבו למילואים גם ללא הצהרה מוקדמת.

נושאים קשורים:  ההסתדרות הרפואית,  חדשות,  סכסוך עבודה,  מחאה,  החלוקים הלבנים,  עילת הסבירות,  רופאים במילואים,  חיל הרפואה
תגובות
אנונימי/ת
23.07.2023, 10:03

תפסיקו בבקשה להשבית אותנו לשווא למען דברים שלא נוגעים ישירות בנו. בעבר גרמתם לנו לשבות בשביל הרפואה הפרטית וגם זה לא היה בסדר. חוצפה היתה להשבית את המערכת הציבורית בשביל להגן על הרפואה הפרטית.

25.07.2023, 06:35

מבזבזים את כספנו על עתירה מיותרת, שאינה קשורה לתנאי ההעסקה שלנו, אלא לקו פעולה פוליטי של גורמים מסיתים.

27.07.2023, 23:03

שכל רופא ידבר בשם עצמו - הר"י לא צריכה ואין סיבה שתנקוט צד פוליטי מסויים . לא שמענו עד היום שעלת הסבירות עזרה לבית המשפט לתמוך ברופאים או במטופלים .