חדשות

14 אלף פליטים מאוקראינה נותרו ללא ביטוח רפואי

משרד האוצר עצר את העברת התקציב למימון ביטוח רפואי לפליטים, ביניהם כ-4,000 איש מעל גיל 60 וקשישים סיעודיים | בכמה בתי החולים כבר הודיעו שימשיכו לטפל בפליטים ללא מימון

26 בפברואר 2022. אזרחים בתחנת הרכבת של לבוב במערב אוקראינה מחכים לרכבת לפולין. צילום: שאטרסטוק

הביטוח הרפואי לפליטים מאוקראינה בוטל אתמול (ד') בשל היעדר תקציב וכ-14 אלף פליטים נותרו ללא ביטוח רפואי. עם הפסקת הכיסוי הביטוחי, שהותם של קשישים שנכנסו למסגרות טיפוליות או סיעודיות מוטלת בספק ויש חשש כי ייאלצו לעזוב אותן. משרד הרווחה הודיע כי משרד האוצר מסרב להעביר את התקציב וקורא לראש הממשלה להתערב.

כפי שמדווח אדיר ינקו ב-Ynet, גורמים בכירים במשרד ראש הממשלה אישרו שמשרד האוצר מתנגד להעברת הכספים, והעריכו שבימים הקרובים יימצא מקור תקציבי לביטוח. עוד דווח כי בחלק מבתי החולים הודיעו כי המשך הטיפול בפליטים ייעשה ללא מימון.

גובה הסיוע ההומניטרי לפליטים מאוקראינה עמד על 100 מיליון שקל, שבאמצעותו סייעו לכ-83 אלף אזרחים אוקראינים. 80% מתקציב זה יועד לכיסוי פוליסות ביטוח הבריאות ולמתן שירותי רפואה.

לפליטים מאוקראינה בני מתחת לגיל 60 ניתן עד כה תקצוב לביטוח רפואי במרפאות "טרם", ולפי צו השעה לסיוע לאזרחי אוקראינה השוהים בישראל, פליטים בני יותר מ-60 ואנשים עם מוגבלות אמורים לקבל כיסוי ביטוח דרך חברת הביטוח מנורה, שמקושרת עם קופת החולים לאומית המספקת להם שירותי בריאות. לישראל הגיעו בין 3,500 ל-4,000 פליטים בקבוצת גיל זו. לאלה וגם לאלה פג אתמול הביטוח ומשרד האוצר לא הנחה את החברה המבטחת להאריך אותו.

נושאים קשורים:  אוקראינה,  פליטים,  ביטוח רפואי,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
10.08.2023, 21:57

אוי ואבוי!!, ליבי נעצב מאוד. מה עושים ל"אהובינו" תושבי אוקראינה אשר אבות אבותיהם רצחו בעינויים מחרידים ,מאות אלפי יהודים מהמאה ה17( פרעות חמלניצקי) וסייעו רבות לנאצים לרצוח עשרות אלפי יהודים בעת מלחמת העולם השניה. בספטמבר 1941 עזרו אוקראינים לנאצים לרצוח 37.000 יהודים במשך יומיים בגיא המוות " באבי יאר " ליד קייב........

11.08.2023, 09:56

מה אפשר לצפות ממשלה שלא מבינה מוסר מהו?

אנונימי/ת
12.08.2023, 13:55

להפסיק לממן את הטיפולים הרפואיים למי שאינו אזרח מדינת ישראל. שממשלת אוקראינה והאיחוד האירופאי יממנו את הטיפולים בהם במקום לקנות נשק.