חדשות

בית החולים כרמל בחיפה יועבר לבית חולים חדש בקריות

משרד הבריאות הורה ל"כללית" להתחיל בצעדים אופרטיביים ליישום ההחלטה להעתקת בית החולים כרמל למתחם גילעם בקריית אתא | ביה"ח בני ציון בחיפה צפוי לעבור למבנה ביה"ח כרמל

בית החולים כרמל בחיפה. צילום: דוברות בית החולים

משרד הבריאות הודיע ביום ה' למנכ"ל קופת החולים הכללית, אלי כהן, כי החליט להעביר את בית החולים כרמל בחיפה לקריית אתא. על פי הודעת מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, למנכ"ל קופת החולים הכללית, בית החולים כרמל יעבור למבנה חדשה בקריות, בין השאר, בעקבות ניתוח הצרכים שעלו בתקופת המלחמה ובעיקר היעדר המיגון של בית החולים. התכניות לפתיחת בית חולים ע"ש מנחם בגין בקריית אתא כבר אושרו.

"בהמשך להחלטת הממשלה 1231 בנושא 'אסטרטגיה לפיתוח ולקידום מפרץ חיפה' הוקם צוות בין משרדי לצורך תכנון והקמה של בית חולים חדש בקריית אתא וזאת במטרה לחזק את שירותי הרפואה בחיפה ובצפון", נכתב בהודעה. "הצוות פגש את כלל הגורמים הרלוונטיים, שקל מגוון שיקולים רחב וגיבש מסמך עבודה הממליץ להעביר את בית החולים כרמל אל מתחם גילעם סמוך לקריית אתא".

הדמיה של בית החולים ע"ש מנחם בגין בקריית אתא. צילום: דוברות "כרמל"

מההודעה עולה כי ההמלצה של הוועדה הבין-משרדית נבעה גם מהבנה של הצרכים. "המלצה זו התחדדה בימים אלה של מלחמה, היות ובית החולים כרמל אינו ממוגן, עובדה הדורשת רידוד של פעילותו הרפואית והעברת יחידות לבית החולים התת קרקעי ברמב"ם, ועל כן החלטתי לאמץ אותה באופן מיידי", ציין מנ"כל משרד הבריאות.

בר סימן טוב הורה לשירותי בריאות כללית להתחיל בצעדים אופרטיביים ליישום ההחלטה להעתקת בית החולים כרמל למתחם גילעם. הוא כתב כי "על 'כללית' לגבש צוות עבודה, להיפגש עם כלל הגורמים הרלוונטיים, לרבות ראש עיריית קריית אתא ולהציג עד 1.5.2024 תכנית עבודה מפורטת ורב שנתית הנותנת ביטוי לסוגיות שעל הפרק ובהן: תשתית פיזית, אופן הפעלה, כוח אדם, הכשרת רופאים ומקצועות הבריאות, הבטחת המשך פיתוח ואי סגירה של מרפאות בקהילה, תחזוקה הולמת של בית החולים כרמל עד למעבר ושמירה על תמהיל שירותים בעיר חיפה ובמחוז צפון".

המעבר לקריות ילווה על ידי משרד הבריאות שיפקח ויוודא גם שמירה על איכות ותמהיל השירותים הרפואיים ועל מרחב תחרותי באזור.

המנכ"ל ציין כי משרדו יפעל לאיזון בין בתי החולים בצפון ובעיקר לחיזוק בית החולים בני ציון בחיפה, שעל פי ההמלצות של הוועדה הבין-משרדית צפוי לעבור למבנה של בית החולים כרמל.

נושאים קשורים:  בית חולים כרמל,  בית החולים ע"ש מנחם בגין,  בית החולים בני ציון,  משרד הבריאות,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב,  חדשות,  שירותי בריאות כללית
תגובות
אנונימי/ת
06.11.2023, 21:36

ההחלטה שצריכה להתקבל היא החלטה אסטרטגית לגבי המבנה של מערכת הבריאות מצפון לחדרה. מדובר על 7 בתי חולים של הממשלה וקופ״ח + בתי החולים הנוצרים בחיפה ובנצרת + שלוחות אסותא שמשרתים חמישית מאוכלוסיית המדינה שהמרחק הפיזי בינה למרכזי העל הפך לעיתים לקטן מהמרחק בין קצוות האזור. זה מחייב ראיה אחרת של הפיזור של בתי החולים והיצע השירות והמומחיות בכא מבתי החולים לרבות שאלת המענה בטראומה. בנוסף, פעם חיפה היתה מרכז האוכלוסין. זה הצדיק את קיומו של רמב״ם בקצה כמרכז על. היום חיפה היא עיר קטנה, אולי 15% מהאזור ואין סיבה שמרכז העל יהיה בקצה האזור ובוודאי שאין סיבה שיהיה בה יותר מבי״ח אחד.