ישראל במלחמה

ארגון בצלמו: "לעשות לייקים לזוועות החמאס זה לא חופש הביטוי"

פרקליטות המדינה דחתה את בקשת מנכ"ל בצלמו לפתוח בחקירה נגד הרופא שסימן לייקים אוהדים לחמאס | שי גליק, מנכ"ל הארגון, מערער: "החלטה הזויה ואומללה"

שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו. צילום: יהונתן סינדל/ פלאש 90

ארגון בצלמו הגיש ערעור על החלטת פרקליטות המדינה לדחות את דרישתו לפתוח בחקירה בעניין רופא מתמחה בבית החולים ברזילי באשקלון, שפעילותו ברשתות החברתיות מעידה על תמיכתו במתקפת החמאס.

שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", שלח ביום ה' מכתב לפרקליט המדינה ובו כתב כי 32 הלייקים שעשה הרופא, ד"ר איסלאם אבו עומר, הוא פשע מלחמה. גליק מבקש לפתוח בחקירה נגד הרופא.

בית החולים העביר את התלונה על הרופא לאגף המשמעת בנציבות שירות המדינה והוא הושעה לאחר שהתקבלה החלטה בעניין. נגד הרופא הוגשה תלונה למשטרה ונערך לו שימוע לפני החלטת מנכ"ל משרד הבריאות בעניינו.

גליק, שהגיש אף הוא תלונה במשטרה נגד הרופא, פנה לפרקליט המדינה בעניין אך פנייתו נדחתה. "מחוות הדעת עולה כי נערכה בדיקה לאיתור פרסומים שפרסם הנילון, אולם אלה לא נמצאו", נכתב בהחלטה שנימוקיה התבססו על פסק דין קודם שהבחין בין לייק לפרסום.

בין השאר נכתב כי קשה לראות בסימון לייק יצירת עותק של הדברים וחזרה עליהם וכי "נראה כי נתקשה ליחס כעת לפעולתו של הנילון את 'אלמנט הפרסום' הנדרש. במקביל לאמור, אנו סבורים כי יש מקום להעביר את הדברים לידיעת נציבות שירות המדינה לצורך שקילת צעדים משמעתיים נגד הנילון, ככל שימצאו לנכון".

גליק כתב בערעור כי הטענה ש"חיבוב" (Like) אינו שיתוף מסתמכת על פסיקה משנת 2019 לעניין לשון הרע.

"אין לי בכלל מילים כנגד החלטה הזויה ואומללה זו. אני נותן לכם המון גב כשצריך אבל ביקורת גם", כתב והוסיף: "אין בכלל מקום להשוות. ראשית פסיקת ביהמ"ש דיברה על לייק אחד בודד. פה יש 32 לייקים! לייק גורם לעוד אנשים להיחשף לדבר. אין כל ספק שאנשים שנחשפו לזה וראו שרופא, חבר שלהם, תומך ברציחת אנשים, זה עודד אותם גם לתמוך ברצח יהודים. אני ראיתי את סרטון הזוועות. אני ממליץ לכם בדחיפות לראות אותו ואז להגיד אם לעשות לייק לאירועי שמחת התורה זה במסגרת חופש הביטוי", הוסיף.

נושאים קשורים:  ד"ר איסלאם אבו עומר,  חמאס,  רשתות חברתיות,  ארגון בצלמו,  פרקליטות המדינה,  ישראל במלחמה,  חדשות,  שי גליק
תגובות
אנונימי/ת
19.11.2023, 14:25

שי גליק קופץ קצת מעל הפופיק.
ללא קשר לדעתי (המאוד שלילית) על הרופא הנ"ל - לא הייתי רוצה שבמדינה שלי יפתחו בחקירה פלילית על לייקים.
שיתלונן לנציבות שירות המדינה או משרד הבריאות.
בהחלט ייתכן שפעולותיו של הרופא מוגדרות כהתנהגות שאינה הולמת וניתן לפטרו ו/או לשלול את רישיונו.
חקירה פלילית זה כבר משהו אחר וסביר להניח שגם אם היה מוגש כתב אישום הוא היה מזוכה (מה שהיה הופך את זה ליותר גרוע).

אנונימי/ת
20.11.2023, 19:55

לייקים על טבח יהודים, אונס, עריפת ראשי קורבנות, ילדים ומבוגרים. אפית תינוק בתנור, כאשר ליד אונסים את אימו ורוצחים אותה. זה לא לייק לסרטון דעה. בושה לראות תגובה מתחסדת ומתעלמת מהאכזריות והחייתיות של אנשי החמאס.

אנונימי/ת
20.11.2023, 20:21

מה ההבדל בין לייק לחמאס לתליית תמונתו של הרוצח ברוך גולדשטיין ( בן גביר), או תמיכה ברוצחי משפחת דוובשה בשריפה ( חברי הכנסת של עוצמה יהודית), או חוגגי חתונת הדמים שרקדו סביב תמונת התינוק ?
אני סבור שלייק לחמאס זה הרבה פחות חמור

אנונימי/ת
21.11.2023, 07:25

נשמע כמו בוט איראני

אנונימי/ת
21.11.2023, 08:06

ממש לא אירני, ובניגוד ל"רופאים השפויים" , ארגון מטורלל משיחי שרצה להפציץ בתי חולים על החטופים ששהו שם , אני גם מסתכל פנימה לתוך החברה שלנו ורואה את הצביעות הגזענות שקיימת גם אצלנו. התעלמות מהסממנים המסוכנים הללו מחד , ופגיעה בשלטון החוק ע"י מעצרי שווא או אכיפה בררנית מאידך , פוגעים בסופו של דבר בלכידות החברתית שלנו ובחוסן הלאומי

אנונימי/ת
20.11.2023, 20:37

למגיב 19:55 - זה לא משנה על מה הלייק.
לא כתבתי שצריך לעבור על זה בשתיקה אלא שזה לא צריך להיות במישור הפלילי. אדם כזה לא צריך לעבוד כרופא ולא להיות עובד מדינה בכלל.
ותחסוך את השטות שכתבת על התעלמות ממעשי חמאס. אם אין לך את היכולת להגיב עניינית אז עדיף שלא תגיב. הדמגוגיה העלובה שלך מביכה.

עוד ארגון ימני קיצוני שמנסה לקדם את האג'נדה הלאומנית משיחית שלו במקום להבין אנחנולא בגרמניה בשנות הארבעים היכן שהארגון היה משתלב מצוין...

21.11.2023, 07:28

כל מי שחושב שלייק ברשת חברתית לחמאס שונה מדגל עם צלב קרס על מרפסת ביתו של תת האדם הבזוי הזה פשוט איבד את המצפון המוסרי והאנושי. זה לחלוטין פלילי על פי כל אמת מידה שהיא. חבל שרק ארגון ימני קיצוני מגיש את הבג"צ. ראוי שהבג"צ הזה היה מוגש על ידי ארגוני זכויות אדם

אנונימי/ת
21.11.2023, 08:10

אבל מה לעשות קליין שאתה טועה. יש כבר פסיקה בעניין ולייק זה לא פלילי.
אם זה היה מגיע למשפט סביר מאוד שהיה מזוכה ובכך אפילו העניין היה "מוכשר" עוד יותר. טוב עשתה הפרקליטות שבחרה לא להתעסק עם זה.
הטיפול צריך להיות משמעתי. אם כל כך רוצים אפשר להעביר חוק שאוסר על "לייקים" במקרים כאלה. אני דווקא חושב שאם יהיה חוק כזה , זה לא יוסיף לנו במיוחד.
לא הייתי רוצה שיכניסו אנשים לכלא על לייק בין אם הם ערבים ישראלים תומכי טרור ובין אם הם משיחיסטים תומכי טרור. מה יהיה השלב הבא? להעביר כל אזרח פעם בשנה בפוליגרף ולהכניס אותו לכלא על מחשבה?

22.11.2023, 09:00

שלום
לרופא זה אין מקום עבודה בישראל כרופא ......
הפרקליטות מוכרת בהחלטות הזויות
אולי הערעור יעלה אותם על דרך ההגיון

אנונימי/ת
22.11.2023, 10:13

בשביל למנוע ממנו לעבוד כרופא, מר ניסנקורן, אפשר לשלול לו רישיון לאחר דין משמעתי במשרד הבריאות.
אין קשר לפרקליטות.