תיאור מקרה

תיאור מקרה: פגיעה יאטרוגנית בווריד השער במהלך צנתור

במהלך החדרת צינור ניקוז לחלל הפלאורה אירעה פגיעה קריטית בווריד השער, שהובילה להידרדרות קלינית מהירה | התערבות מהירה של צוות הרדיולוגיה הפולשנית הצילה את המצב

צילום רנטגן חזה מדגים נוכחות של צנתר ניקוז פלאורלי בצד ימין (חץ לבן) העובר דרך החלל הבין-צלעי ה-7, כאשר קצהו ממוקם מעל צל הכבד. למרבה הצער, הרופא הראשי פירש זאת בצורה לא נכונה כתפליט פלאורלי גדול מימין

תיאור מקרה של צנתור וריד השער בשוגג, במהלך החדרת צנתר ניקוז פלאורלי, פורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Medical Case Report.

הרופאים מציינים בתיאור המקרה כי פגיעות יאטרוגניות בווריד השער (Iatrogenic portal vein - PV) לאחר החדרת צינור ניקוז לחלל הפלאורה (PDC) הן נדירות אך מסכנות חיים. תיאור מקרה זה מדגיש את החשיבות בזיהוי מהיר וטיפול יעיל באמצעות רדיולוגיה פולשנית (IR).

המטופל, גבר אסיאתי בן 38, אושפז עקב אוטם שריר הלב ללא עליית מקטע ST. במהלך החדרת צינור ניקוז לחלל הפלאורה הוא סבל מפגיעה קריטית בווריד השער, מה שהוביל להידרדרות קלינית מהירה.

צוות הרדיולוגיה הפולשנית ביצע פוטוגרמה, הוציא את הצינור וביצע תהליך חסימת כלי דם בהצלחה. הדמיות ובדיקות תפקוד כבד משופרות הראו כי המטופל החלים ואפשרו את שחררו מאשפוז עם הוראות מעקב.

"מקרה זה מדגיש את המשמעות הקלינית בזיהוי מהיר וטיפול יעיל בפגיעות יאטרוגניות בווריד השער במהלך החדרת צינור ניקוז לחלל הפלאורה, עם תפקיד מכריע לרדיולוגיה פולשנית. שיתוף פעולה בין צוותי הרדיולוגיה הפולשנית והכירורגיה חיוני לאופטימיזציה של תוצאות המטופל", סיכמו הרופאים.

נושאים קשורים:  רדיולוגיה פולשנית,  חדשות,  תיאור מקרה,  צנתור,  אוטם שריר הלב,  פציעות יאטרוגניות
תגובות
אנונימי/ת
05.01.2024, 09:50

אולטראסאונד?

מי מכניס נקז פלאורלי במרווח הבין צלעי השביעי??? ועוד מימין. הצילום כאן נראה בבירור שהסרעפת השמאלית גבוהה מגובה הכנסת הנקז - הרי צריך להיות ברור לכל מי שמתיימר לדעת לנקז חזה כי הסרעפת הימנית גבוהה מהשמאלית והכנסה הזו כאן הייתה חייבת לחדור לכבד !!!!