חדשות

אישור ה-FDA למכשיר לאבחון נגעי עור מבוסס AI

המכשיר הידני DermaSensor פועל על אלגוריתם המופעל על ידי בינה מלאכותית כדי לסייע לרופאי משפחה לאבחן נגעי עור | המכשיר הראה יעילות באבחון 96% מקרים בכל סוגי סרטן העור

המכשיר יכול לזהות חריגות פתולוגיות בנגעי עור קטנים עד 2.5 מ"מ בקוטרם. צילום: dermasensor.com

מכשיר לא פולשני, הנעזר בבינה מלאכותית לזיהוי סרטן העור בשומות או בנגעים חשודים, קיבל לאחרונה אישור לשיווק ממינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA).

המכשיר הידני, שנקרא DermaSensor (חיישן עור), פועל על אלגוריתם המופעל על ידי בינה מלאכותית כדי לסייע לרופאי משפחה לאבחן נגעי עור המרמזים על מלנומה, קרצינומה של תאי בסיס וקרצינומה של תאי קשקש בחולים בני 40 ומעלה, לפני הפניית המטופל לרופא עור.

מדובר במכשיר אלחוטי, המשתמש בטכנולוגיית ספקטרוסקופיה ממוזערת במיוחד כדי לבחון נגעים ברמת התא ותת-תא ומנתח את הממצאים באמצעות אלגוריתם שאושר על ידי ה-FDA. המכשיר משתמש בטכנולוגיית פיזור אלסטי (ESS), סוג של ספקטרוסקופיה אופטית. הוא פועל באופן דומה לסונאר אך משתמש בפולסים של אור במקום קול כדי לקלוט את המידע ברמה התאית.

בלחיצה של המכשיר על הנגע החשוד, נפלטים פולסים של אור של יותר מ-40 אורכי גל. המכשיר קולט נתונים מהמבנים התאיים והתת-תאיים של הנגע, כאשר בכל אבחון נלכדות חמש הקלטות מהירות של האזור המנותחות לאחר מכן על ידי מערכת בינה מלאכותית שאומנה על 20,000 סריקות. התוצאה מתקבלת מיידית בסקאלה של 0 עד 10. ככל שהערך המתקבל גבוה יותר, כך גבוה הסיכון שהנגע ממאיר.

התהליך לוקח פחות מ-30 שניות לנגע. המכשיר יכול לזהות חריגות פתולוגיות בנגעי עור קטנים עד 2.5 מ"מ בקוטרם.

במחקר פרוספקטיבי שפורסם בנובמבר 2023 ב-JAAD International, נמצא כי הרגישות הנצפית של DermaSensor היתה 95.5%. מחקר עם יותר מ-1,000 מטופלים בהובלת "מאיו קליניק" (Mayo Clinic) ב-22 מרכזי מחקר מצא הצלחה באבחון 96% מקרים בכל 224 סוגי סרטן העור. יתרה מכך, ב-97% מהמקרים שבהם נרשמו תוצאות שליליות היה מדובר בגידולים שפירים בכל סוגי סרטן העור. המחקר פורסם בכתב העת Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology.

מחקר נוסף שבדק את השימוש במכשיר על ידי 108 רופאים, מצא שהמכשיר הפחית את מספר מקרי סרטן העור שהוחמצו בחצי (18% לעומת 9%). עוד עלה במחקר אחר שפורסם בכתב העת Journal of Primary Care & Community Health כי השימוש ב-DermaSensor הגדיל את מספר ההפניות של הרופאים לבדיקה לסרטן העור, מ-81% ל-94%.

נושאים קשורים:  נגעי עור,  אבחון,  מכשור רפואי,  אישור ה-FDA,  סרטן העור,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
16.02.2024, 15:45

בשורה גדולה, כן יירבו!