The Way To Remission In Severe Asthma

מהי יעילותה של דופילומאב בטיפול באסתמה בעולם האמיתי?

מחקר רטרוספקטיבי הדגים כי דופילומאב מפחיתה התלקחויות של אסתמה ושימוש בקורטיקוסטרואידים סיסטמיים סיסטמיים, ללא קשר להיסטוריית ההתלקחויות, רמות האאוזינופילים או ההשפעה של מחלת הקורונה

דופילומאב מאושרת כטיפול תחזוקה נוסף לחולים (מבוגרים מ-6 שנים) החולים באסתמה בינונית עד חמורה. דרושה הבנה טובה יותר של אפקטיביות הטיפול בעולם האמיתי. במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת Annals of Allergy, Asthma and Immunology, חוקרים ביקשו לאפיין את יעילותה של דופילומב בעולם האמיתי בטיפול באסתמה.

במחקר רטרוספקטיבי זה נכללו מטופלים (מעל גיל 12) ממסד נתונים רפואיים אלקטרוניים בארה"ב, שאובחנו עם אסתמה והחלו טיפול עם דופילומאב בין נובמבר 2018 לספטמבר 2020. שיעורי ההתלקחויות של אסתמה לפני ולאחר התחלת הטיפול נותחו באמצעות מודלים כלליים של משוואות אומדן עם התפלגות פואסון להערכת יחסי שיעור ההיארעות (IRRs). ניתוחי רגישות נערכו על סמך נתוני התלקחויות קודמים, רמות אאוזינופילים, היסטוריה של אטופיק דרמטיטיס או רינוסינוסיטיס עם פוליפים באף, שימוש קודם בתרופות ביולוגיות ונוכחות של וירוס הקורונה.

במחקר נכללו 2,400 חולים שהחלו טיפול עם דופילומאב ועמדו בכלל קריטריוני המחקר. לאחר התחלת הטיפול, הסיכון להתלקחות הופחת ב-44% (יחס שיעור ההיארעות 0.56; רווח בר-סמך 95%: 0.47-0.57; P = <0.0001), והשימוש בקורטיקוסטרואידים סיסטמיים פחת ב-48% (0.52; 0.48-0.56; P = <0.0001), בהשוואה לטרם התחלת הטיפול עם דופילומאב. בנוסף, התאמה למחלת הקורונה הראתה ירידה גדולה יותר בשיעור ההתלקחויות של המחלה (0.50; 0.45-0.55; P = <0.0001).

עדויות עדכניות ליעילות בעולם האמיתי, שהובאו במחקר זה, מצביעות על כך שדופילומב מפחיתה את שיעור ההתלקחויות של אסתמה ואת השימוש בקורטיקוסטרואידים סיסטמיים. יעילות התרופה נצפתה ללא תלות בהיסטוריית ההתלקחויות, רמות האאוזינופילים או השפעת מחלת הקורונה.

מקור:

Real-world effectiveness of dupilumab in patients with asthma Findings from the US ADVANTAGE study. Michael Blaiss,Eugene R. Bleecker,Juby Jacob-Nara,Radhika Nair,Mei Sheng Duh,Zhixiao Wang,Richard H. Stanford,Xavier Soler,Megan Hardin,Mingchen Ye,Anamika Khanal,Kinga Borsos. Annals of Allergy, Asthma & Immunology April 2024

נושאים קשורים:  The Way To Remission In Severe Asthma,  מחקרים,  דופילומאב,  אסתמה,  טיפול ביולוגי